7 راه مؤثر در کاهش ریزش مو

به گزارش پرسینا بلاگ، رژیم غذایی نادرست، بعضی بیماری ها و درمان ها، نگرانی، استرس، تغییرات هورمونی و ژنتیک می تواند روند ریزش مو را تسریع کند. هوای گرم، آب، مواد شیمیایی، سشوار و... نیز بی تأثیر نخواهند بود.

7 راه مؤثر در کاهش ریزش مو

خبرنگاران| کم مویی و کچل شدن در زنان خیلی کم تر از مردان دیده می گردد. اما زنان مسئله ای دیگر از این بابت دارند و آن ریزش مو است. ممکن است در برهه ای از زمان ریزش مو جدی گردد و احتیاج به درمان داشته باشد.

در این مطلب به شما یاد می دهیم که چگونه و با انجام چه کار هایی از ریزش موی خود جلوگیری کنید و آن را کاهش دهید.

در دوران جوانی، روزانه بین 50 تا 80 تار موی انسان از بین می رود و از ریشه جدا می گردد و به اصطلاح می ریزد. چرخه حیات هر تار مو بین 2 تا 7 سال است و پس از انتها این چرخه 3 ماه طول می کشد تا موی جدید رشد کند.

رژیم غذایی نادرست، بعضی بیماری ها و درمان ها، نگرانی، استرس، تغییرات هورمونی و ژنتیک می تواند روند ریزش مو را تسریع کند. هوای گرم، آب، مواد شیمیایی، سشوار و... نیز بی تأثیر نخواهند بود.

وقتی مو ریزش داشته باشد، موی جدید با چرخه زندگی کوتاه تر رشد می نماید که اگر این موی تازه بریزد، فولیکول مو به طور کامل بسته می گردد و دیگر رشد نمی نماید و همین عاملی می گردد برای کم شدن مو ها و کچل شدن.

هفت راه مؤثر در کاهش ریزش مو

1- ماساژ پوست سر

ساده ترین و کم خرج ترین کاری که می توانید برای مو های خود انجام دهید ماساژ پوست سرتان است. می توانید این کار را با روغن بادام و یا زیتون و هر روغنی که مناسب است انجام دهید. ماساژ روزانه پوست سر باعث بهبود گردش خون می گردد و عملکرد فولیکول را بهتر می نماید و آن را فعال نگه می دارد.

روغن های تقویت کننده مو

2- استفاده از آب پیاز

قبل از خواب آب پیاز را (پیاز را با یک لیوان آب میکس کنید) روی سر خود ماساژ دهید و صبح آن را بشویید. می توانید از سیر و یا زنجبیل هم اسفاده کنید، ولی یادتان باشد هر کدام را به تنهایی با آب مخلوط و بهره ببرید.

3- شستن مو با آب سیب زمینی

یکی دیگر از گزینه هایی که برای کاهش موی سر می توانید انجام دهید شستشوی موهایتان با مخلوط آب سیب زمینی و رزماری است. (4 لیوان آب را با یک سیب زمینی و برگ رزماری میکس کنید.) شما می توانید موهیتان را آب کشی کنید، ولی اگر این کار را انجام ندهید مسئله ای پیش نخواهد آمد.

4- استفاده از آلوئه ورا

برای جلوگیری از ریزش موی سر مقداری از ژل آوئه ورا را با روغن بادام یا نارگیل و یا زیتون مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت صبر کنید و سپس با شامپوی مخصوص و مناسب با موهایتان و نرم کننده بشویید. این کار را هفته ای یکبار انجام دهید.

5- پروتئین زیاد بخورید

اگر در طول روز غذا های غنی شده از پروتئین بخورید به دلیل داشتن ویتامین B12 مطمئن باشید ریزش موی شما به سرعت متوقف می گردد. رژیم غذایی مناسب درعملکرد اندام های شما بسیار تأثیر گذار هستند. برای موی انسان کلاژن از مواد لازم است که پروتئین به ساخته شدن آن یاری می نماید.

رازهای سلامت و زیبایی مو

6- استرس را از خود دور کنید

اضطراب و استرس باعث افزایش ریزش مو می گردد. حداقل روزی نیم ساعت ورزش کنید؛ پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و یوگا باعث کاهش سطح استرس می گردد. اگر در شرایط خاصی قرار می گیرید با فرد مورد اعتماد خود صحبت کنید و یا به متخصص مراجعه کنید. استرس را از خود دور کنید. چای بابونه بنوشید تا اضطرابتان از بین برود.

7- به اندازه کافی ویتامین مصرف کنید

ویتامین A. یکی آنتی اکسدان قوی است که غده های چربی را در پوست سر تحریک می نماید و از خشک شدن و آسیب مو جلوگیری می نماید. ویتامین B. در فراوری ملانین یاری می نماید و باعث افزایش گردش خون در پوست سر می گردد و ویتامین E. که فولیکول های مو را فعال نگه می دارد.

حرف آخر

همواره برای داشتن مو های سالم احتیاج به خرج کردن پول نیست بلکه شما می توانید با رعایت کردن نکاتی که گفته شد از داشتن مو های زیبا و بدون نقص (موخوره، شوره) لذت ببرید. اگر می خواهید از مواد شیمیایی مانند انواع شامپو ها و لوسیون ها بهره ببرید یادتان باشد از نوعی که مناسب با موهایتان است بهره ببرید.

منبع: steptohealth

ترجمه: خبرنگاران

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: فرادید
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 664

به "7 راه مؤثر در کاهش ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه مؤثر در کاهش ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید