گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک درباره هزینه های نظامی

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS) خاطرنشان کرد مجموع کشورهای دنیا در سال 2019، چهار درصد بیشتر از سال 2018 برای خرید تجهیزات نظامی خود هزینه نموده اند. این بیشترین افزایش هزینه نظامی در 10 سال گذشته ارزیابی و اعلام شده است. میزان سرمایه گذاری آمریکا در حوزه تحقیق و توسعه، در مقایسه با همه کشورهای اروپایی، حدوداً چهار برابر بیشتر است.

گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک درباره هزینه های نظامی

در گزارش این موسسه که با عنوان توازن نظامی، آمده است که ایالات متحده و چین، هزینه نظامی خود را به میزان 6.6 درصد افزایش داده اند. جزئیات این بخش نشان می دهد واشنگتن در بودجه نظامی خود 684.6 میلیارد دلار معادل 631.8 میلیارد یورو هزینه نموده که 275.4 میلیارد دلار آن به دو مقوله خریدار تسلیحات و تحقیق و توسعه یا به عبارتی سرمایه گذاری دفاعی بوده است.

این رقم به خودی خود بیشتر از مجموع هزینه های نظامی چین به مبلغ 185 میلیارد دلار و حدوداً سه برابر هزینه چین در همان بخش است.

در این گزارش همچنین اعلام شده که هزینه نظامی آمریکا فقط از سال 2018 تا 2019 مبلغی معادل 53.4 میلیارد دلار یعنی حدوداً به اندازه مجموع بودجه نظامی بریتانیا افزایش پیدا نموده است.

بر اساس تحقیقات موسسه IISS ، روسیه در بخش سرمایه گذاری دفاعی، رتبه سوم را به خود اختصاص داده ولی بودجه نظامی آن تقریباً 10 برابر کمتر از ایالات متحده بوده است.

در همین حال، اروپا هزینه های دفاعی خود را به میزان 4.2 درصد افزایش داده است. این درصد افزایش در میان کشورهای اروپایی، بعد از بحرانی اقتصادی دنیا در سال 2008 اجرا شده است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3339

به "گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک درباره هزینه های نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک درباره هزینه های نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید