چطور از دهک درآمدی مان آگاه شویم؟ ، پیامک مهم برای سرپرستان دو دهک 4 و 5 ، افزایش یارانه 49 میلیون ایرانی را شامل می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، طرح کالابرگ الکترونیک از پنج شنبه هفته گذشته با اضافه شدن 2 دهک تازه اکنون 5 دهک اول درآمدی را شامل می گردد.

چطور از دهک درآمدی مان آگاه شویم؟ ، پیامک مهم برای سرپرستان دو دهک 4 و 5 ، افزایش یارانه 49 میلیون ایرانی را شامل می گردد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح طرح کالابرگ الکترونیک تا دهک پنجم گفت: قیمت 11 قلم کالای سبد غذایی اعلامی به وسیله دولت، بر اساس قیمت آن ها در سال 1401 (593 هزارتومان) متوقف ماند و از این پس هر چقدر تورم شامل این کالاها گردد، به وسیله دولت پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: تعداد دهک های تحت پوشش کالابرگ، از 3 به 5 دهک حرکت کرد بدین ترتیب این طرح حدود 49 میلیون ایرانی را پوشش می دهد.

معاون وزیر رفاه در پاسخ به این که مردم چگونه می توانند متوجه دهک درآمدی خود شوند گفت: برای سرپرستان خانوار دو دهک نو پیامک ارسال می کنیم و دهک آن ها را یادآوری می کنیم که مثلا شما دهک چهارم و پنجم هستید و چنانچه از سبد کالایی خرید کنید از اعتبار اضافی (120 هزار تومان شارژ اضافی) برخوردار می شوید.

به گفته وی اگر سرپرستی پیامک دریافت نکرد، می تواند با مراجعه به سایت حمایت معیشتی (Hemayat.mcls.gov.ir)، علاوه بر دهک درآمدی، اطلاعات خانوار خود را ببیند.

عسگریان با بیان این که مشمولان طرح می توانند برای بهره مندی از شارژ اضافی و دریافت اطلاعات مربوط به آن علاوه بر سایت حمایت معیشتی با نصب اپلیکیشن و برنامه شما داده های مربوط به اعتبار یارانه، فروشگاه های متصل به طرح کالابرگ و اطلاعات دهکی خانوارشان را مشاهده نمایند

وی ادامه داد: یارانه به کارت بانکی سرپرستان خانوار واریز و آن ها می توانند با مراجعه به فروشگاه ها خرید و از اعتبار اضافی یارانه بهره مند شوند و لازم نیست جای خاصی مراجعه نمایند چرا که فروشگاه هایی مجهز شده اند؛ این در حالی است که سرپرست خانوار نه تنها از کارت یارانه بلکه می تواند از همه کارت های بانکی که به نام خودش است نیز استفاده کند چراکه این اعتبار بر اساس کد ملی به افراد تخصیص می یابد.

وی تاکید نمود: مشمولان در نظر بگیرند که اگر از 120 هزار تومان شارژ اضافی ماهانه استفاده ننمایند این رقم ذخیره نمی گردد و آن را از دست می دهند چرا که شرط بهره مندی و آزاد شدن 120 هزار تومان، خرید 200 هزار تومان از کل اعتبار یارانه است.

وی ضمن اشاره به اتصال 111 هزار فروشگاه به طرح کالا برگ الکترونیک گفت: درصدد هستیم تعاونی های شهری و روستایی و بالاخص بیشتر تعاونی های روستایی و محروم را نیز تا انتها هفته به این طرح متصل و تجهیز می کنیم. در حال حاضر دسترسی به فروشگاه ها در ایران به کمتر از 300 متر رسیده و اگر تعاونی های روستایی نیز وصل شوند این فاصله به زیر 250 متر می رسد که کاربران با استفاده از برنامه شما می توانند پنجره مربوط به فروشگاه ها را کلیک و نزدیک ترین فروشگاه را پیدا نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8287

به "چطور از دهک درآمدی مان آگاه شویم؟ ، پیامک مهم برای سرپرستان دو دهک 4 و 5 ، افزایش یارانه 49 میلیون ایرانی را شامل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از دهک درآمدی مان آگاه شویم؟ ، پیامک مهم برای سرپرستان دو دهک 4 و 5 ، افزایش یارانه 49 میلیون ایرانی را شامل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید