وبینار بین المللی همبستگی کشور ها در جهت جاده ابریشم برگزار شد

به گزارش پرسینا بلاگ، وبینار بین المللی همبستگی کشور ها در راستا جاده ابریشم به مناسبت هزار و صد و پنجاهمین سالگرد تولد ابونصر فارابی برگزار شد.

وبینار بین المللی همبستگی کشور ها در جهت جاده ابریشم برگزار شد

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس مجازی، کریمبک کوشربایف دبیر امور خارجه جمهوری قزاقستان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران، ولکان بزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد (سازمان ملل) درهفتاد و پنجمین نشست(tbc)، آودری آزولای مدیرکل یونسکو، سلیم المالک مدیرکل ICESCO، محمد اقبال چودار، هماهنگ کننده عمومی کمیته همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری های اسلامی (COMSTECH) و یالچین توپکو مشاور ارشد رئیس جمهوری ترکیه سخنرانی کردند.

دکتر غلامی وزیر علوم و تحقیقات پیوند های فرهنگی بین ملت ها را از ماندگار ترین پیوند ها دانست و گفت: هنر فارابی از آن رو برای بشر امروز بسیار پیشرو و کاربردی است که او بیش از هزار و صد سال پیش، به دنبال ایجاد پل فکری و فلسفی میان شرق و غرب عالم بود و شگفت آنکه این رویکرد در دوران اوج تعصبات و افراطی گری های عقیدتی و فکری قرون وسطی رقم خورد.

در ادامه حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با بیان اینکه برگزاری وبینار بین المللی فارابی، کار مشترک ایران و قزاقستان است اظهار کرد: چهره درخشان علم، فلسفه، منطق، جامعه شناسی، پزشکی، ریاضیات و موسیقی ابونصرفارابی، امسال و سال آینده در فهرست تجلیلی یونسکو قرار گرفته است.

ادامه این وبینار نیز در دو بخش تمدن ها در جاده ابریشم و فلسفه فارابی و جهان مدرن با سخنرانی دانشمندان و فارابی پژوهان برگزار گشت.

باشگاه خبرنگاران

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5615

به "وبینار بین المللی همبستگی کشور ها در جهت جاده ابریشم برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار بین المللی همبستگی کشور ها در جهت جاده ابریشم برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید