ایران میزبان نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه شد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران، خردادماه سال جاری برگزار می گردد.

ایران میزبان نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی مرتضی بی رنگ رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی گفت: نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه 20 تا 22 خردادماه امسال همزمان با هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2019) برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: سال گذشته ایران پیشنهاد برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را به کمیسیون اجتماعی مالی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد موسوم به اسکاپ ارائه کرد. با پذیرش درخواست کشورمان، نخستین دوره این مجمع، امسال 20 تا 22 خردادماه امسال در تهران با میزبانی مشترک سازمان ملل (اسکاپ) و جمهوری اسلامی ایران (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) برگزار می گردد.

به گفته بی رنگ، این مجمع بین المللی برای نخستین بار و با ابتکار عمل کشورمان با همکاری کمیسیون اجتماعی مالی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (اسکاپ) برگزار می گردد. اسکاپ با هدف تقویت مشارکت جهانی برای تحقق توسعه پایدار علم، فناوری و نوآوری، ذیل شورای مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک) شکل گرفته است.

وی همچنین توضیح داد: طبق مصوبه دومین کمیته نوآوری و فناوری اسکاپ در سال 2018 در بانکوک، برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران به تایید اعضا رسید.

در ادامه این نشست، سید احمدرضا علائی طباطبائی مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر اجرایی نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه نیز با اشاره به جزییات برگزاری این مجمع در ایران، گفت: این رویداد بزرگ همزمان با نمایشگاه اینوتکس 2019 با حضور تصمیم گیران عالی رتبه بین المللی از 63 کشور عضو اسکاپ برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: اسکاپ شامل 53 کشور عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که 9 کشور دیگر هم اعضای وابسته به آن هستند. بعضی از این کشورها شامل مالزی، استرالیا، چین، نموده جنوبی، هندوستان، فرانسه، ژاپن، هلند، نیوزلند و غیره می گردد.

به گفته علائی طباطبائی، تمام وزرای مرتبط با حوزه علم، فناوری و نوآوری کشورهای عضو با دعوت نامه مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دبیر کل اجرایی اسکاپ و روسای 20 سازمان بین المللی مهم و مرتبط به این مجمع دعوت شده اند و هزینه های برگزاری این برنامه، مشترکا توسط اسکاپ و کشورمان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین توضیح داد: طی دو روز، نمایندگان کشورها به اشتراک گذاری و تبادل دانش و تجربیات، آنالیز نظام ملی نوآوری کشورها، تجارب پیروز و شکست خورده در زمینه سیاست گذاری علم و فناوری و آنالیز اکوسیستم استارتاپی کشورهای عضو خواهند پرداخت.

مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معرفی استارتاپ های نوآور در آسیا و اقیانوسیه با توجه به اهداف توسعه پایدار، تبادل اطلاعات در مورد دستاوردهای جدید فناورانه بین کشورهای عضو و توسعه همکاری های علمی و فناوری با کشورهای خارج از منطقه در راستای ورود به انقلاب چهارم صنعتی را از اهداف اصلی برگزاری این مجمع برشمرد.

دبیر اجرایی نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در ادامه عنوان نمود: در انتها این مجمع، از شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه که به ابتکار ایران و توسط بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و استارتاپی کشور در حال ایجاد است، رونمایی خواهد شد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 340

به "ایران میزبان نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید