درخواست حذف محدودیت زمانی در آیین نامه اجرایی انتشار اوراق خزانه

به گزارش پرسینا بلاگ، وزارت راه و شهرسازی به منظور رفع محدودیت زمانی مندرج در آیین نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی، درخواست کرده است تا قید داکثر تا خاتمه سال 1398 از این آیین نامه حذف شود.

درخواست حذف محدودیت زمانی در آیین نامه اجرایی انتشار اوراق خزانه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بخش عمده تخصیص منابع اعتباری به شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور به عنوان متولی اجرای طرح های ملی زیربنایی حمل و نقل کشور از محل اسناد خزانه اسلامی با سررسید سه ساله وفق بند ه تبصره 5 قانون بودجه سال جاری انجام می پذیرد.

اما در بند های ج و خ ماده 3 تصویب نامه هیئت وزیران به شماره 29504/ 56597 مورخ 12 خرداد 1398 واگذاری اسناد خزانه اسلامی به سازمان امور مالیاتی کشور با سررسید حداکثر تا سرانجام سال 1398 اعلام شده است.

این موضوع به دلیل سه ساله بودن اسناد تخصیص داده شده به شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور، باعث شده تا پیمانکاران و مشاوران رأسا نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به صورت نقد و اقساط اقدام و در قبال آن، اسناد خزانه اسلامی مدت دار دریافت کنند. ادامه این فرایند، پیمانکاران و مشاوران را با مسائل نقدینگی روبرو کرده است.

با توجه به اینکه در قانون بودجه سال جاری در خصوص سررسید اسناد، قیدی تعیین نشده، وزارت راه و شهرسازی درخواست کرده است محدودیت زمانی ذکر شده در بند های ج و خ ماده 3 آیین نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی حذف شود.

گفتنی است، این پیشنهاد هم اکنون در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2536

به "درخواست حذف محدودیت زمانی در آیین نامه اجرایی انتشار اوراق خزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست حذف محدودیت زمانی در آیین نامه اجرایی انتشار اوراق خزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید