تعداد نامزدهای ثبت نام کننده انتخابات ریاست جمهوری سوریه به 23 نفر رسید

به گزارش پرسینا بلاگ، انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سوری های مقیم خارج سوریه در حالی در بیستم ماه آینده میلادی برگزار می گردد که سفارتخانه های دمشق در کشورهای مختلف شاهد تکاپو و فعالیت است.

تعداد نامزدهای ثبت نام کننده انتخابات ریاست جمهوری سوریه به 23 نفر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، حموده صباغ رئیس مجلس خلق سوریه امروز اعلام نمود که مجلس به وسیله دادگاه عالی قانون اساسی آگاه شد که محمد بشار محمد فایز یاسین الصباغ و محمد حیدر الشجاع درخواست های کاندیداتوری خود برای پست رئیس جمهوری را ارائه داده اند و بدین ترتیب شمار نامزد های ریاست جمهوری به 23 نفر رسیده است.

تکاپوی انتخاباتی در سفارت های سوریه

سفارت خانه های سوریه در کشورهای مختلف همچنان با تمام توان در حال آماده کردن لیست های انتخاباتی و مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سوری های مقیم خارج هستند.

در این میان سفارت شیلی با تمام توان مشغول به فعالیت در این زمینه است و سوری های مقیم عراق و چین اقبال گسترده به انتخابات ریاست جمهوری سوریه دارند.

استقبال گسترده سوری های مقیم عراق از فرایند انتخابات ریاست جمهوری

صطام جدعان الدندح سفیر سوریه در عراق گفت: سفارت سوریه در عراق شاهد اقبال گسترده عراقی های مایل به مشارکت در انتخابات سوری های مقیم خارج که بیستم ماه آینده برگزار می گردد، است.

وی تاکید نمود: روز انتخابات یک جشن ملی برای سوری ها در بغداد خواهد بود. سفارت همه اقدامات لجستیک به منظور فراهم آوردن فضای دموکراتیک لازم را برای این انتخابات فراهم نموده است.

الدندح گفت: انتخابات ریاست جمهوری سوریه یک گزینه ملی و مردمی برای ملت سوریه در داخل و خارج سوریه است.

تکاپوی سفارت چین با هدف مشارکت بالای سوری های مقیم این کشور

از سوی دیگر فادی وسوف مسئول رسانه ای سفارت سوریه در چین هم اعلام نمود که سفارت سوریه در چین از همه سوری های مقیم این کشور درخواست نموده است که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه مشارکت داشته باشند.

وی اضافه نمود: عماد مصطفی سفیر سوریه در چین به گوانگ جو رفته است که بیشترین سوری های مقیم چین در آن هستند و نشست با نمایندگان این سوری ها داشته است و به وسیله فضای مجازی هم اقداماتی صورت گرفته است.

وسوف گفت: مصطفی در این نشست بر اهمیت مشارکت تاکید نموده است و نمایندگان سوری های مقیم چین هم از سفیر سوریه در پکن خواستند که موانع موجود برای جابجایی میان شهرها و استان های چین به سبب مسافت طولانی و محدودیت های کرونایی را رفع سازد و خواهان این شدند که الکترونیکی رای بدهند. سفیر سوریه در چین هم به آنها وعده داد که خواسته های آنها با مسئولان انتخاباتی در سوریه منتقل کند.

مسئول رسانه ای سفارت سوریه در چین گفت: شاهد اقبال گسترده و حساسی از سوری های مقیم سوریه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه هستیم و مراتب تشکر خود را اعلام می کنیم.

از سوی دیگر فایزه احمد کاردار سوریه در شیلی هم از سوری های مقیم این کشور واقع در آمریکای لاتین خواست که اسامی خود را در فهرست های انتخاباتی به وسیله شبکه های اجتماعی فیسبوک، واتساب، پست الکترونیکی سفارت یا حضور در سفارت، ثبت نمایند.

وی از فعالیت این سفارتخانه با تمام توان در شیلی اطلاع داد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7120

به "تعداد نامزدهای ثبت نام کننده انتخابات ریاست جمهوری سوریه به 23 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد نامزدهای ثبت نام کننده انتخابات ریاست جمهوری سوریه به 23 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید