چند درصد از ضایعه های نخاعی به خاطر حوادث است؟

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 92 درصد از معلولیت های منجر به ضایعه های نخاعی ناشی از حوادث است.

چند درصد از ضایعه های نخاعی به خاطر حوادث است؟

محمد محمدی قیداری در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر این که بیشترین درصد ضایعات نخاعی در اثر حوادث و گاه بی احتیاطی ایجاد شده و غالبا گریبان گیر جوانان است، اظهار کرد: صدمات ناشی از تصادف، عدم رعایت ایمنی در کار، افتادن از بلندی، پرتاب شدن اجسام به ناحیه پشت، تیر و ترکش خوردن به ناحیه ستون فقرات و مواردی از این دست می تواند باعث ضایعه نخاعی گردد . دومین عامل ایجاد معلولیت ضایعه نخاعی نیز ناشی از بیماری مادرزادی، بیماری عصبی نخاع یا فشار به نخاع است که اگر به موقع تشخیص و درمان نگردد، فرد دچار ضایعه نخاعی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به این که 317 نفر معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، ادامه داد: از آن تعداد، 142 نفر به ضایعه نخاعی کمری، 115 نفر به ضایعه پشتی و 52 نفر به ضایعه نخاعی گردنی مبتلا هستند. همچنین 260 نفر از معلولان به صورت ماهانه، حق پرستاری در قالب یاری هزینه لوزام بهداشتی دریافت می نمایند.

وی اضافه کرد: معلولان ضایعه نخاعی در سه سطح آسیب به گردن، آسیب به پشت و آسیب به کمر تقسیم بندی می شوند و هرکدام با توجه به شدت و درجه معلولیت علاوه بر سایر خدمات مددکاری ماهیانه از مبلغ 1 میلیون و 800 تا 2 میلیون و 300 هزار ریال حق پرستاری دریافت می نمایند.

محمدی قیداری یادآور شد: بیشتر آسیب های نخاعی از نوع ضربه ای است و معمولا به هنگام تصادف به ویژه چپ کردن خودرو، سانحه با موتورسیکلت، حرکات شدید ورزشی، سقوط از ارتفاع و یا ضربات ناشی از چاقو ایجاد می گردد. البته موارد غیر ضربه ای از دیگر علل ایجاد معلولیت ضایعه نخاعی معرفی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: تحویل وسایل توانبخشی مانند تشک مواج، ویلچر معمولی و تشکچه ویلچر از الزامات مساعدت رایگان به معلولان ضایعه نخاعی است؛ این در حالی است که مهم ترین عوامل ایجاد نماینده ضایعه نخاعی تصادفات رانندگی، سقوط از بلندی و یا آسیب های ضربه ای و تومورهای نخاعی است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1290

به "چند درصد از ضایعه های نخاعی به خاطر حوادث است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد از ضایعه های نخاعی به خاطر حوادث است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید