واکنش ترامپ به میانجیگری ژاپن بین تهران و واشنگتن

به گزارش پرسینا بلاگ، العالم نوشت: یک روزنامه ژاپنی امروز(دوشنبه)نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سفر آینده نخست وزیر ژاپن و ایفای نقش میانجیگر برای حل تنش میان تهران و و اشنگتن استقبال کرد.

واکنش ترامپ به میانجیگری ژاپن بین تهران و واشنگتن

به گزارش روزنامه یومیوری شیمبو، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، تصمیم خود برای حل تنش میان ایران و آمریکا را با ترامپ در حین بازی گلف در روز گذشته مطرح نموده است.ترامپ از روز 4 خردادماه برای دیداری 4 روزه وارد ژاپن شده است.

این روزنامه به نقل از بعضی منابع دولتی اضافه نمود: ترامپ در واکنش به سخنان نخست وزیر ژاپن از مواضع وی در مورد ایران حمایت و بر سفر هر چه زودتر او به تهران تاکید نموده است. بنابر گزارش ها، آبه در راستای سفر آینده خود به ایران با جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز به گفت و گو پرداخته است.

به گزارش رویترز، ژاپن به عنوان یکی از متحدان اصلی آمریکا همواره خواستار حفظ روابط محبت آمیز خود با ایران بوده است.

رویترز در ادامه نوشت، نخست وزیر ژاپن قرار است در ماه ژوئن(خردادو تیر) به ایران سفر کند.محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اواخر اردیبهشت ماه گذشته با سفر به ژاپن با شینزو آبه نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو نموده بود.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه درباره خبرهای منتشره در مورد سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفته بود: حسن روحانی از شینزو آبه از قبل برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده اند که ایشان هم در پاسخ گفته اند در زمان مناسب این سفر انجام خواهد شد.

2323

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 577

به "واکنش ترامپ به میانجیگری ژاپن بین تهران و واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به میانجیگری ژاپن بین تهران و واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید