مالکی قطر را به برهم زدن ثبات عراق و سوریه متهم کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، ایسنا نوشت: دبیرکل حزب الدعوه عراق و نخست وزیر پیشین این کشور قطر را به برهم زدن ثبات عراق و سوریه متهم کرد.

مالکی قطر را به برهم زدن ثبات عراق و سوریه متهم کرد

به گزارش سایت ارم نیوز، نوری مالکی، دبیرکل حزب الدعوه و نخست وزیر پیشین عراق دولت قطر را به برهم زدن ثبات این کشور و سوریه به دلیل رویاهای توسعه طلبانه خود برای منزوی کردن عراق در منطقه خلیج فارس متهم کرد.

این اظهارات نوری مالکی در پاسخ به سوالی درباره صحبت اخیر وزیر خارجه قطر مطرح شدند که به تازگی مدعی شده، اهل تسنن در عراق طی دوره نخست وزیری مالکی در سال های 2006 تا 2014 به حاشیه رانده شده بودند.

نوری مالکی گفت: قطر از تروریسم حمایت نموده و آن را تشویق می نماید و هر کجا که بتواند چه در عراق و چه سوریه از شورشیان پشتیبانی می نماید و در راستای تشکیل گروهک های تروریستی و گروه های شبه نظامی با هدف سرنگونی دولت های عراق و سوریه و اجرای دخالت های توسعه طلبانه خود همکاری می نماید.

نخست وزیر پیشین عراق که ریاست ائتلاف دولت قانون در مجلس این کشور به دست دارد، اضافه نمود: آنهایی که قطر گمراهشان نموده می دانند مالکان کشوری هستند که بزرگتر از آن است که دوحه بتواند آنها را بازی دهد، آنها می دانند در جهت مخالف با تعلقات ملی کشور حرکت می نمایند. دوحه گمان می نماید کشور بزرگی در منطقه است و به دنبال تغییر ساختارها و معادلات ثبات و قدرت در کشورهای بزرگ خاورمیانه است تا جایی که این سیاست ها و توهمات آن را به انزوا و اختلاف نظر با تمامی کشورهای عربی و به طور خاص کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رسانده است.

مالکی همچنین درباره تکرار حوادثی نظیر انفجار انبار مهمات وابسته به حشد شعبی یا نیروهای مسلح عراق توییت کرد و خواهان مجازات عوامل پشت پرده این انفجار شد.

وی اضافه نمود، تکرار چنین حوادثی مستلزم دخالت قاطع دولتی است و باید اسباب این اتفاق معین شوند.

310 310

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1117

به "مالکی قطر را به برهم زدن ثبات عراق و سوریه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکی قطر را به برهم زدن ثبات عراق و سوریه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید