لزوم حضور بانوان در تصمیمات راهبری پژوهشگاه ارتباطات

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت استفاده از آرا و اندیشه بانوان در حوزه های تخصصی و راهبری، از حذف سیکل شورای پژوهشی تسریع و چابک سازی پروژه ها اطلاع داد.

لزوم حضور بانوان در تصمیمات راهبری پژوهشگاه ارتباطات

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و جشن روز دختر در سالن همایش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: حضور تعداد قابل توجهی از بانوان نخبه و فرهیخته در این مرکز یکی از نکاتی است که مسوولان حوزه تخصصی پژوهشی ارتباطات می توانند در زمان احتیاج به مدیر لایق در این حوزه، روی پژوهشگاه حساب نمایند.

وی، چابک سازی و روان سازی آنالیز پروژه ها را یکی از سرفصل های کلیدی پژوهشگاه ارتباطات عنوان نمود و اضافه کرد: معیار اصلی برای تحقق این هدف، سرعت عمل در پاسخگویی سریع به پروژه ها، بدون فدا کردن دقت علمی است.

به گفته رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طولانی شدن پروژه ها شایسته یک نهاد علمی و نخبه نیست و فرایند آنالیز پروژه ها احتیاج به اصلاح دارد و در گام نخست، سیکل شورای پژوهشی را حذف شد.

وی با تاکید بر کوچک سازی ساختارها، اضافه کرد: زمانی که شرکتی سفارش یک پروژه را ثبت می نماید بلافاصله به قرارداد تبدیل می گردد و دیگر احتیاجی نیست که بازه زمانی 3 ماهه را در شورای پژوهشی صرف کند..

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به نقش بانوان در پژوهشگاه اشاره نمود و گفت: متاسفانه علیرغم حضور بانوانی متخصص و متبحر در این مجموعه، حضور آنها در مسائل راهبری پژوهشگاه ملموس و عینی نیست و غالب تصمیمات بدون حضور بانوان گرفته می گردد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که ما باید با تغییر نگرش خود، به بانوان به عنوان جنس دوم نگاه نکنیم و از آرا و اندیشه های آنها در حوزه راهبری استفاده مفید و ارزشمند داشته باشیم.

مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان نیز در این مراسم به شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س)اشاره نمود و گفت: ایشان به عنوان یک امامزاده در دامان پاک بانویی با تقوا به نام نجمه خاتون به همراه برادر بزرگوار خود امام رضا(ع) رشد و تربیت یافتند و پای درس اساتید معصوم خود ، مدارج مختلف کمال را طی کردند به شکلی که به تبعیت از مادر بزرگوارشان فداها ابوها پدر (اشاره به مقام حضرت زهرا(س) از زبان پیامبر) را به گردن آویختند.

سامعی به بانوان پژوهشگر توصیه کرد: با تاسی به شخصیت والای آن حضرت که اهل علم و کمالات بوده، مسائل و مسائل علمی و ذهنی خود را حل نمایند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 790

به "لزوم حضور بانوان در تصمیمات راهبری پژوهشگاه ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حضور بانوان در تصمیمات راهبری پژوهشگاه ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید