زمین گیر شدن 50 هواپیمای بوئینگ به دلیل وجود تَرَک در بدنه

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، یکی از سخنگوهای این شرکت به خبرگزاری فرانسه گفت که حدود هزار فروند در این مرحله مورد بازرسی قرار گرفته اند که کمتر از پنج درصد (تا 50 هواپیما) دارای مشکلاتی بودند که نیاز است تا پایان تعمیرات مورد استفاده قرار نگیرند.

زمین گیر شدن 50 هواپیمای بوئینگ به دلیل وجود تَرَک در بدنه

این درحالیست که از سال گذشته تا کنون شماری از هواپیماهای بوئینگ 737 در سراسر دنیا به دلایلی نامشخص یا سقوط نموده اند یا مجبور به فرود اضطراری شده اند. این حوادث باعث شد که بسیاری از کشورها استفاده از این نوع هواپیما را موقتا متوقف نمایند.

سقوط هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی در روز 10 مارس 2019 که به کشته شدن 157 سرنشین آن انجامید به نگرانی درباره نقص فنی این نوع هواپیما دامن زد.

ماه اکتبر سال گذشته نیز نمونه مشابهی از همین هواپیما با 189 سرنشین تنها 13 دقیقه بعد از پرواز از فرودگاه جاکارتا پایتخت اندونزی سقوط نموده بود.

هواپیمای مدل 737 مکس پُرفروش ترین مدل هواپیمای بوئینگ مسافربری است و میزان سفارش و فروش آن در دنیا رقمی معادل 500 میلیارد دلار برآورد می گردد.

در حالی که شرکت بوئینگ می گوید مشکل ایمنی مدل 737 مکس را رفع نموده است اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2250

به "زمین گیر شدن 50 هواپیمای بوئینگ به دلیل وجود تَرَک در بدنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین گیر شدن 50 هواپیمای بوئینگ به دلیل وجود تَرَک در بدنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید