رقابت 768 اصفهانی در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/اصفهان رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان گفت: 768 نفر در آزمون کتبی کارشناسی رسمی دادگستری در اصفهان به رقابت پرداختند.

رقابت 768 اصفهانی در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری

فرهاد طاهریون در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این آزمون، همزمان با سراسر کشور در روز ششم دی ماه برگزار گردید، اظهار کرد: بیش 55 هزار نفر در سراسر کشور در 70 رشته کارشناسی از جمله رشته های تصادف، ساخت و ساز، اداری استخدامی، حوادث کار، برآورد اموال، پزشکی، حسابرسی، بازرگانی، کامپیوتر، تاسیسات ساختمان و ... در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری با هم به رقابت پرداختند.

وی اضافه نمود: در کشور تعداد، 10 هزار و 550 نفر با هم به رقابت پرداختند که پس از کسب حد نصاب نمره که 12 از 20 است، انتخاب و به مرحله آزمون شفاهی وارد می شوند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در اصفهان 768 داوطلب در این آزمون شرکت کردند، توضیح داد: در نهایت تعداد 194 نفر در اصفهان پذیرفته می شوند.

طاهریون اضافه نمود: نتیجه آزمون کتبی 15 دی ماه اعلام و در مرحله بعد آزمون شفاهی برگزار می گردد. پرونده این افراد به کمیسیون ماده 13 شورای کارشناسان اعلام می گردد که پس از تایید صلاحیت این افراد قبول خواهند شد.

وی اضافه نمود: پس از اعلام قبولی، داوطلبان باید حداقل یک سال دوره کارآموزی را طی نموده و در نهایت پروانه کارشناسی برای این افراد صادر می گردد .

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دوره قبل این آزمون در سال 95 برگزار گردید، اعلام کرد: زمان برگزاری آزمون کارشناسی رسمی دادگستری با توجه به احتیاج محاکم قضایی به کارشناس رسمی اعلام می گردد.

طاهریون بیشترین و حساس ترین کار کارشناسان رسمی دادگستری را رفع کردن ابهامات قضات در امور فنی و تخصصی دانست و گفت: با توجه به اینکه قُضات در رشته حقوق تخصص دارند، بنابراین انتظاری نیست در تمام تخصص ها و رشته های فنی آگاهی داشته باشند، به همین دلیل احتیاجمند استفاده از نظرات علمی و تجربه کارشناسان هستند تا بتوانند با استفاده از این نظریات، ابهامات قضایی را برای صدور رای رفع نمایند.

وی تاکید نمود: کارشناسان رسمی بازوی فنی تخصصی و مورد اعتماد قضات هستند، از این رو انتخاب کارشناسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آزمون کارشناسان رسمی به طور سراسری در 31 استان کشور در روز آدینه 6 دی ماه امسال برگزار گردید.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2963

به "رقابت 768 اصفهانی در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 768 اصفهانی در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید