دمشق: 7 نفتکش سوری در دریا هدف حملات تروریستی قرار گرفته است

به گزارش پرسینا بلاگ، نخست وزیر سوریه می گوید که در راستای اعمال فشار ها در حوزه نفت و انرژی بر ملت سوریه، تا به امروز هفت نفتکش راهی این کشور در دریا هدف حملات تروریستی قرار گرفته است.

دمشق: 7 نفتکش سوری در دریا هدف حملات تروریستی قرار گرفته است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نخست وزیر سوریه بیان کرد که هفت نفتکش راهی سوریه هدف در دریا هدف حملات تروریستی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، حسین عرنوس روز یکشنبه طی نطقی در برابر مجلس سوریه درباره عملکرد دولتش در مقطع گذشته گفت: هفت نفتکش راهی سوریه در دریا هدف حملات تروریستی قرار گرفتند که در تازه ترین مورد، دو نفتکش در دریای سرخ هدف گرفته شد.

وی اضافه نمود: هدف گرفته شدن این دو نفتکش موجب شد رسیدنشان به ساحل سوریه بیش از یک ماه به تعویق افتد و در نتیجه آن فراوری در پالایشگاه بانیاس هم متوقف شد و با بروز کمبود مشتقات نفتی مورد احتیاج برای تامین احتیاجهای بنزین و گازوئیل کشور روبه رو شدیم.

نخست وزیر سوریه در این سخنان خود به طرفی که دو نفتکش را مورد حمله قرار داده بود، اشاره ای نکرد.

عرنوس همچنین تاکید نمود با وجود فشارهای زیادی که در زمینه نفت و انرژی بر سوریه وارد است و حملات نظام مند علیه نفتکش هایی که راهی سوریه هستند، اما دولت سوریه احتیاج کشور به فرآورده های نفتی را از منابع مختلف داخلی و خارجی تامین می نماید.

تعدادی از رسانه ها در اکتبر گذشته خبری را از یک سایت خبری سوریه منتشر کردند که در آن به نقل از یک مقام وزارت نفت سوریه گفته شده بود که نیروهای آمریکایی یک نفتکش را در دریای مدیترانه که به طرف سوریه در حرکت بود هدف گرفتند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6362

به "دمشق: 7 نفتکش سوری در دریا هدف حملات تروریستی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: 7 نفتکش سوری در دریا هدف حملات تروریستی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید