برنامه وزارت ارشاد برای توسعه فعالیت های کتابخانه ها، کمبود فروشگاه های بزرگ کتاب در استان ها

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خرم آباد، محمدمهدی اسماعیلی روز آدینه در حاشیه بهره بردازی از فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی خرم آباد، سیزدهمین مجموعه از کتابخانه های مرکزی کشور است که در خرم آباد بهره برداری شد، اعلام کرد: این کتابخانه مجموعه ای کم نظیر است که به لحاظ زیبایی معماری جزو مجموعه های خاص در کشور محسوب می گردد.

برنامه وزارت ارشاد برای توسعه فعالیت های کتابخانه ها، کمبود فروشگاه های بزرگ کتاب در استان ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی در شهریور سال گذشته اضافه کرد: این مجموعه احتیاج به بازطراحی و استقرار تجهیزات داشت.

وی با بیان اینکه برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد توسعه فعالیت های کتابخانه هاست اعلام کرد: کتابخانه مرکزی خرم آباد مجموعه ای همه جانبه است و مجموعه خدماتی که در این کتابخانه ارائه می گردد تنها معطوف به کتاب نیست و خدمات جانبی بسیاری به ویژه برای بچه ها و نوجوان در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مسائل استان ها در عرضه کتاب را کمبود فروشگاه های بزرگ دانست و اضافه کرد: برای کتابخانه مرکزی خرم آباد نیز مقرر شد کتاب فروشی بزرگی در کنار کتابخانه پیش بینی گردد.

اسماعیلی یکی از ویژگی های کتابخانه مرکزی خرم آباد را در کنار مصلی بودن آن مطرح کرد و اضافه کرد: این موضوع باعث می گردد با توجه به مجموعه خدمات فرهنگی خوبی که برای کتابخانه پیش بینی شده است موضوع حوزه مسجد و مصلی برای فعالیت های فرهنگی حفظ گردد.

اسماعیلی گفت: با توجه به بهره برداری از فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم آباد، مراحل تکمیل فاز دوم نیز به سرعت انجام خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 10 شهریور 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8289

به "برنامه وزارت ارشاد برای توسعه فعالیت های کتابخانه ها، کمبود فروشگاه های بزرگ کتاب در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه وزارت ارشاد برای توسعه فعالیت های کتابخانه ها، کمبود فروشگاه های بزرگ کتاب در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید