انتشار جزئیاتی از فرایند قاچاق اسلحه مکزیک در دوران اوباما

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر امور خارجه مکزیک ویدئویی را درباره جزییات یادداشتی دیپلماتیک به سفارت آمریکا منتشر کرده و خواستار پاسخ درباره قاچاق سلاح به مکزیک در دوران باراک اوباما شده است.

انتشار جزئیاتی از فرایند قاچاق اسلحه مکزیک در دوران اوباما

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک در این ویدئو به اظهارات گفته اریک هولدر، دادستان کل سابق آمریکا اشاره می کند که گفته، مقامات مکزیکی از این طرح موسوم به سریع و خشن که بین سال های 2009 تا 2011 اجرا شده، آگاه بوده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نخستین بار است که ابرارد یا آندرس مانوئل لوپز اوبراردور، رییس جمهور مکزیک با اسم به یک مقام آمریکایی مرتبط با این طرح اشاره می کنند.

این طرح به منظور کاهش قاچاق سلاح، به افراد اجازه داد که به طور غیرقانونی در آمریکا سلاح خریداری کرده و با خود به مکزیک ببرند تا بتوان این سلاح ها را رهگیری کرد و مقامات اجرای قانون را به سردسته های مجرمان رساند. برخی از این سلاح ها اما در تیراندازی های مرگباری علیه شهروندان هر دو کشور استفاده شدند.

ابرارد اظهار کرد، هولدر که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا دادستان کل این کشور بود، پیشتر بیانیه ای را از طریق سفارت آمریکا در مکزیک منتشر کرد که مدعی شده، مقامات مکزیکی از این برنامه اطلاع داشته اند.

وی در این ویدئو اضافه کرد: دولت مکزیک خواستار دسترسی به همه اطلاعات موجود درباره عملیات سریع و خشن است.،ایسنا

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4439

به "انتشار جزئیاتی از فرایند قاچاق اسلحه مکزیک در دوران اوباما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار جزئیاتی از فرایند قاچاق اسلحه مکزیک در دوران اوباما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید