شروع بکار دو دستگاه خودروی تست کنار جاده ای معاینه فنی در تهران

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از شروع به کار دو دستگاه خودروی سیارِ تستِ کنار جاده ای معاینه فنی خودروهای سنگین از روز شنبه اطلاع داد.

شروع بکار دو دستگاه خودروی تست کنار جاده ای معاینه فنی در تهران

به گزارش خبرنگاران، سید نواب حسینی منش با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های مدیریت شهری در اجرای ماموریت کاهش آلودگی هوا، همیشه آلایندگی ناشی از خودروهای سنگین است، گفت: تجربه پیروز صحت سنجی معاینه فنی خودروهای سنگین تهران در سال گذشته سبب شد امسال نیز با جدیت و منسجم تر از گذشته کنترل و صحت سنجی معاینه فنی خودروهای سنگین را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان این که دو دستگاه خودروی جدید، مجهز به سیستم پرتابل تست آلایندگی به ناوگان تست کنار جاده ای معاینه فنی خودروهای سنگین افزوده شد توضیح داد: از روز شنبه، سه دستگاه خودرو در قالب سه شیفت روزانه در مبادی ورودی، خروجی و معابر شهری به طور شبانه روزی ، معاینه فنی خودروهای سنگین عبوری را آنالیز خواهند کرد.

حسینی منش با تأکید بر این که این اقدام با هدف پایش و نظارت بر اصالت معاینه فنی خودروهای سنگین و کنترل مضاعف آلایندگی این خودروها انجام شده است که بر این اساس، آن دسته از خودروها که معاینه فنی دارند اما در تست آلایندگی مردود شوند علاوه بر اعمال قانون از سوی پلیس راهور، معاینه فنی شان نیز ابطال خواهد شد، همچنین خودروهایی که معاینه فنی نداشته و دودزا نیز باشند، دو بار جریمه و بعضا توقیف خواهند شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، وی از کنترل وضعیت آلایندگی 2939 دستگاه خودروی سنگین توسط اکیپ سیار تست آلایندگی کنار جاده ای و با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ طی چهار ماه نخست امسال اطلاع داد و گفت: از این تعداد حدود 628 دستگاه خودروی سنگین دودزا بودند که 538 مورد آن ها داری معاینه فنی و الباقی فاقد معاینه فنی بودند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 978

به "شروع بکار دو دستگاه خودروی تست کنار جاده ای معاینه فنی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بکار دو دستگاه خودروی تست کنار جاده ای معاینه فنی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید