گیت های ایرانی با یک سوم مشابه خارجی تجاری سازی شد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ساسان محمودی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: گیت های عبوری مجموعه ای متشکل از پیوند چندین فناوری پیچیده است زیرا بیش از 70هزار سطر برنامه در کسری از ثانیه اجرا می گردد تا این تردد بدون هیچ چالش و مسئله ای باشد.

گیت های ایرانی با یک سوم مشابه خارجی تجاری سازی شد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحی و فراوری سیستم کامل متشکل از تمامی اجزای زنجیره این فناوری شامل قطعه های مکانیکی، سخت افزاری و نرم افزاری را توانمندی فعالان فناور این شرکت دانش بنیان دانست و گفت: وقتی از سیستم صحبت می گردد، پای تعداد زیادی از اجزا، دستگاه ها و نرم افزارها به میان می آید که از مواد به کار رفته در گیت تردد، قرائت گر و نرم افزار کنترل تردد را شامل می گردد.

فراوری دروازه های تردد با فناوری بومی

محصول دانش بنیان ایران ساختی که به وسیله فعالان فناور این شرکت دانش بنیان به بازار تجاری عرضه شده، توانسته احتیاجهای حوزه حمل و نقل شهری، ادارات دولتی، بخش های امنیتی، اماکن ورزشی و تفریح را تامین کند؛ به طوری که تمامی بخش هایی که کنترل تردد برایشان حائز اهمیت است، مشتریان بالقوه این تجهیزات به تعداد می فرایند.

محمودی در مورد فراوری گیت های اسلایدینگ به اسم یکی از مهم ترین دستاوردهای فناوران این شرکت دانش بنیان گفت: هنگامی که از کنار این دستگاه ها عبور می کنیم، چندین مکاهمم، سخت افزار و رشته ای پیچیده از نرم افزارها با یکدیگر همکاری می نمایند تا ضمن تشخیص دقیق، باز شدن گیت و عبور به ساده ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.

وی اضافه نمود: این دستگاه، لحظه به لحظه ترددها را ثبت و تحلیل می نماید و با تشخیص دقیق موقعیت فرد در محل عبور، به یاری حسگرهای دقیق از بسته شدن نابه هنگام شیشه ، بروز تخلفات مانند عبور دو یا چند نفر به طور همزمان یا تردد از سمت مخالف جلوگیری می نماید.

به گفته محمودی، فناوری های به کار رفته در این دستگاه ایران ساخت از نرم افزارها، بردها و مدارات الکترونیکی تا قطعات مکانیکی را شامل می گردد که زمینه ساز کاهش هزینه تمام شده نسبت به نمونه وارداتی است.

این فعال فناور، با بیان این که توانستیم گیت های ایران ساخت را با یک سوم قیمت تمام شده نمونه مشابه خارجی تجاری سازی کنیم گفت: با کار فناورانه اجرا شده روی دستگاه، گیت های ایران ساخت بدون وجود بسیاری از ایرادات نمونه های وارداتی فراوری شده و به یاری فرآیندهای مهندسی و نوآوری های بومی، کارایی و عمر مفید نمونه ایران ساخت به مراتب بیش تر و بالاتر است.

مدیر شرکت اضافه نمود: علاوه بر کارآمدی بالای دستگاه، تهیه دستگاه نمونه وارداتی، با وجود گسترده بودن سایه تحریم ها بر فراز این فناوری ها، نمونه وارداتی به لحاظ خدمات پس از فروش هم با مسائل بسیار زیادی روبرو بود.

محمودی از ظرفیت فراوری سالانه 10هزار نمونه از گیت های ایران ساخت اطلاع داد و گفت: این در حالی است که اکنون حداکثر 1000 دستگاه در این شرکت فراوری می گردد که خوشبختانه پاسخ گوی 80 درصد از احتیاج کشور است. این ظرفیت وجود دارد که این محصول دست کم در بازار کشورهای همسایه به فروش برسد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7589

به "گیت های ایرانی با یک سوم مشابه خارجی تجاری سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیت های ایرانی با یک سوم مشابه خارجی تجاری سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید