کودتای نافرجام سال 2016 همچنان قربانی می گیرد، دستور بازداشت 223 نظامی ترکیه

به گزارش پرسینا بلاگ، ترکیه در ادامه مبارزات خود با کودتای نافرجام سال 2016، دستور بازداشت 233 نفر از نظامیان را در سراسر این کشور و همچنین قبرس شمالی صادر کرد.

کودتای نافرجام سال 2016 همچنان قربانی می گیرد، دستور بازداشت 223 نظامی ترکیه

دولت ترکیه بار دیگر دستور بازداشت 233 نفر از پرسنل نظامی در سراسر این کشور و همچنین قبرس شمالی را به ظن داشتن ارتباط با کودتای نافرجام سال 2016 صادر کرد.

بنا به گزارش شبکه خبر تی آر تی ترکیه، مقامات ترکیه در سراسر 49 استان این کشور و همچنین قبرس شمالی به دنبال این 223 مظنون ارتباط با کودتای سه سال قبل ترکیه هستند.

طبق این گزارش، یکصد نفر که حکم بازداشت برای آنها صادر شده است، از اعضای نیروی زمینی ارتش ترکیه هستند و 41 نفر از آنها از نیروی هوایی و 32 نفر دیگر نیز از نیروی دریایی این کشور هستند.

آنکارا سازمان گولن (واعظ و اپوزسیون آمریکانشین) را تروریستی و عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 می داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون، ضمن اعمال حالت فوق العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از 70 هزار نفر را بازداشت و حدود 170 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت ها و اخراج ها هنوز هم ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

درپی این اقدامات آنکارا بود که چندین کشور اروپایی با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ترکیه، توقف روند مذاکرات را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، خواستار شدند. این تصمیم کشورهای اروپایی باعث بروز تنش های دیپلماتیک جدید با ترکیه و آغاز جدال لفظی بین سران این کشورها شد.

،فارس

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1425

به "کودتای نافرجام سال 2016 همچنان قربانی می گیرد، دستور بازداشت 223 نظامی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودتای نافرجام سال 2016 همچنان قربانی می گیرد، دستور بازداشت 223 نظامی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید