کمبود اعتبار علت تاخیر در ساخت تالار مرکزی تبریز

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی کمبود اعتبار را علت تاخیر در ساخت تالار مرکزی تبریز بیان کرد.

کمبود اعتبار علت تاخیر در ساخت تالار مرکزی تبریز

به گزارش خبرنگار از ،رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از فرایند ساخت تالار مرکزی تبریز کمبود اعتبار را علت تاخیر در ساخت تالار مرکزی تبریز خاطرنشان کرد.

رحمتی اضافه نمود: این تالار از جمله طرح های عظیم استان است که فرایند احداث آن به علت تخصیص نیافتن اعتبارات لازم در سال های گذشته با تاخیر زیاد روبرو شده است.

او ابعاد این طرح را فراتر از توان اقتصادی دولت دانست و گفت: با فرایند فعلی و تکیه بر اعتبارات دولتی ساخت این تالار 15 سال به طول می انجامد.

رحمتی اضافه نمود: بخش خصوصی می تواند در قالب مشارکت و یا واگذاری کامل، در طرح های نیمه تمام ورود کند که در این صورت تکمیل تالار مرکزی تبریز درمدت 2 سال امکان پذیراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با توجه به اینکه در مورد اراضی این طرح اختلافاتی میان اداره کل فرهنگ و ارشاد و شهرداری تبریز به وجود آمده است، لذا در اسرع وقت باید مسائل مرتفع گردد و همکاری لازم صورت گیرد.

او گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اراضی را با موافقت استاندار و شهردار وقت تحویل گرفته و با اینکه برای ساخت فضا های فرهنگی احتیاجی به اخذ پروانه نیست، بنا به درخواست شهرداری اقدام به اخذ پروانه نموده اند، لذا هرگونه سنگ اندازی در اجرای این طرح قانونی نیست.

محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه تالار مرکزی تبریز از جمله عظیمترین طرح های متمرکز کشور است گفت: این طرح پس از چند سال وقفه از اواخر سال 97 با استقرار پیمانکار در حال انجام است و 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدپور اضافه نمود: متاسفانه به علت تخصیص نیافتن اعتبار کافی در سال گذشته از 10 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار مصوب، تنها یک میلیارد و 200 میلیون تومان تخصیص یافت.

او گفت: کوشش می گردد تا با روش های شتاب دهی، فرایند ساخت این طرح تسریع یابد، زیرا در حال حاضر سرانه فرهنگی استان 4 سانتی مترمربع است که با سرانه استاندارد فیزیکی جهان که 70 سانتی مترمربع است فاصله بسیاری دارد و با اجرای این طرح میزان سرانه استان را می توانیم به مقدار قابل توجهی افزایش دهیم.

محمدپور اضافه نمود: این تالار به لحاظ معماری و پوشش بخش های مختلف فرهنگی، یکی از طرح های فاخر کشور خواهد بود که با تمام قدرت آن را پیش برده و اجازه هیچگونه توقف را طی عملیات نخواهیم داد چرا که تخصیص اعتبار آن در سال 99 در اولویت قرار گرفته است.

او وسعت این طرح فرهنگی -هنری را 18 هزار مترمربع دانست واضافه نمود: تامین پارکینگ مورد احتیاج به ظرفیت 2 هزار دستگاه خودرو برای تالار مرکزی تبریز بسیار لازم است، لذا در حال تعامل و رایزنی مستمر با شهرداری تبریز هستیم تا اراضی لازم برای احداث پارکینگ مورد احتیاج نیز اختصاص یابد.

ک

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4425

به "کمبود اعتبار علت تاخیر در ساخت تالار مرکزی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود اعتبار علت تاخیر در ساخت تالار مرکزی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید