کتابی که در آن تصاویر خواندنی هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یکی از گونه های مهم کتاب های بچه ها، کتاب های تصویری بدون کلام اند. کتاب هایی که در آن تصاویر به تنهایی داستان را روایت می کنند. چراکه در این گونه کتاب ها طرح داستانی جذاب با تصاویر جذاب و پرتحرک، باعث رشد خلاقیت و بالارفتن سواد بصری و قدرت تصویرخوانی در بچه ها می شود.

کتابی که در آن تصاویر خواندنی هستند

کتاب گل های پیاده رو که به تازگی توسط کتاب های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) به چاپ رسیده، یکی از نمونه های خوب کتاب های تصویری است. این کتاب، نوشته ندارد، اما طرح داستانش را نویسنده و شاعر بزرگ کانادایی جان آرنو لوسن خلق کرده است. تصاویر زنده و تاثیرگذار سیدنی اسمیت امکان کشف و شهودی بی همتا را برای مخاطبان در تمام گروه های سنی فراهم کرده اند.

در گل های پیاده رو دختر بچه ای همراه پدر خود در پیاده رو قدم می زند. پدر که نمادی از جهانی بزرگسالی است غرق در افکار و مکالمات و روزمرگی هاست اما دخترکِ سرخ پوش کتاب جهان پیرامونش را رنگارنگ و زیبا می بیند. او گل های وحشی سر راهش را می چیند و هر گل به هدیه ای بدل می شود. هدیه ای که به جهان خاکستری کتاب و ما رنگ و زیبایی می بخشد. عشق و نوع دوستی، محبت و روابط انسانی، توجه به محیط پیرامون و طبیعت از موضوعاتی هستند که به زیبایی لابه لای تصاویر این کتاب گنجانده شده اند و امکان جست وجو و دیدن چندین باره تصاویر را فراهم کرده اند. کتاب گل های پیاده رو قصیده ای خوشنوا در باب زیبایی های کوچک و روزمره است.

کتاب بی کلام گل های پیاده رو نوشته جان آرنو لوسن با تصویرگری سیدنی اسمیت را انتشاران فاطمی در 2000 نسخه و به قیمت 10 هزار تومان منتشر کرده است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1976

به "کتابی که در آن تصاویر خواندنی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابی که در آن تصاویر خواندنی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید