کاج مطبق و شرایط نگهداری آن

به گزارش پرسینا بلاگ، کاج مطبق از جمله پرطرفدارترین گیاهان است که به زیبایی تمام بالا می رود و ظاهری شورانگیز در فضای خانه ایجاد می نماید. این کاج احتیاج به نگهداری خاص دارد که در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم.

کاج مطبق و شرایط نگهداری آن

گل ها و گیاهان در هر فضایی که باشند محیط را سرزنده و آرامش بخش جلوه می دهند و به راحتی با رنگ های دکوراسیون منزل و یا محیط کار هماهنگ می شوند. گلدان های گل زیبا و آویزهای گل با برگ های جذاب، اثر بسیار مثبتی در شادابی و روحیه افراد ساکن در محیط دارند. اما به خاطر داشته باشید، برای ماندگار بودن شادابی ظاهری شان نیاز به نگهداری درست نیز دارند. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم شما را با شرایط نگهداری کاج مطبق این گیاه زیبا و پرطرفدار آشنا کنیم.

کاج مطبق

منشا کاج مطبق یا Araucaria ، جزیره نورفولک استرالیا است و به عنوان کاج نورفولک یا کاج آندز هم شناخته می گردد. این گیاه طرفدران زیادی دارد اما معمولا افراد برای نگهداری آن مشکل دارند؛ به این دلیل که برگ های آن زرد می گردد و می ریزد یا گیاه، خم شده و برگ هایش آویزان می گردد.

اولین عامل عوض کردن گلدان بعد از خریدن آن است چرا که این کار به گیاه شوک وارد می نماید.

دومین عامل نور می باشد؛ اگر محیطی که برای نگهداری آن در نظر گرفتید پرنور نیست از خرید آن صرف نظر کنید و گرنه فاصله طبقات زیاد می گردد و حالت بدی پیدا می کند؛ همچنین ممکن است برگ هایش آغاز به ریزش کند. توجه کنید آفتاب مستقیم در ساعات گرم روز باعث خشکی برگ ها می گردد.

شرایط نگهداری کاج مطبق

آبیاری

خشکی زیاد باعث سوختگی و خشکی برگ ها می گردد. در نتیجه خاک تا حدودی به رطوبت نیاز دارد اما به معنی خیس و غرقابی بودن دائمی آن نیست؛ چون در این صورت برگ ها زرد می شوند و می ریزند. زمانی که خاک تا حدودی رطوبتش را از دست داد زمان آبیاری است. تا حد ممکن از آبی بهره ببرید که املاح زیادی نداشته باشد.

خاک

خاک مورد نیاز این گیاه کمپوست سبک است. ترکیب پیت ماس و شن یا ترکیبات سبک دیگر برای کاج مطبق مناسب می باشد، اما تا زمانی که نیاز به تعویض گلدان ندارید؛ به ویژه اگر تازه خریداری کردید. برای تقویت در طی فصل رشد می توانید از کود 10-10-10 ماهی یک بار بهره ببرید.

دما

گرمای زیاد باعث قهوه ای شدن نوک برگ ها می گردد، در اثر سرما هم گیاه خودش را خم می نماید. همچنین سعی کنید گیاه را در معرض باد کولر قرار ندهید. دمای مناسب برای کاج مطبق بین 15-32 درجه پیشنهاد می گردد.

بی حالی و افتادگی برگ های کاج مطبق

در صورتی که هوا سرد است و یا با کمبود نور روبرو می باشید؛ در این دو حالت گیاه را به مکان گرمتر و پرنورتری منتقل نمایید.

سوزنی شدن برگ ها

اگر برگ ها سوزنی زرد و قهوه ای شدند به دلیل گرم و خشک بودن هواست؛ پس گلدان را به محل خنک تر با اکسیژن فراوان منتقل نمایید و هرگز آبیاری و آب فشانی را از قلم نیاندازید.

در این مطلب بطور مختصر نکات و شرایط نگهداری مناسب از کاج مطبق را توضیح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر درباره گل های آپارتمانی آشنایی با گل های آپارتمانی ؛ معرفی 7 گیاه آپارتمانی را مطالعه کنید.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3365

به "کاج مطبق و شرایط نگهداری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاج مطبق و شرایط نگهداری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید