چرا موارد ابتلای کرونا در روزهای اخیر افزایش یافت؟

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت توضیحاتی درباره علت افزایش موارد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر داد.

چرا موارد ابتلای کرونا در روزهای اخیر افزایش یافت؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در پاسخ به این سئوال که چرا تعداد موارد ابتلای کرونا در روزهای اخیر افزایش یافت گفت: اینکه در روزهای اخیر تعداد موارد ابتلا را افزایش یافته می بینید ناشی از این است که با هدف شناسایی و مداخله زودهنگام موارد بیشتری را شناسایی می کنیم. این ها در جهت مدیریت و در گام های بعدی یعنی کنترل و مهار بیماری یاری می نماید.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه سهولت دسترسی به تست های PCR افزایش خواهد یافت، قاعدتا تعداد مواردی که ممکن است مثبت گزارش گردد حتی در بین افراد بدون علامت بیشتر می گردد و ممکن است که افراد بدون علامت و یا افراد دارای علائم خفیف یا متوسط هم به جمع مبتلایان اضافه شوند که خاص کشور ما هم نیست.

جهانپور ادامه داد: امروز اگر در ایتالیا 10 درصد و در اسپانیا 11 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 می بینید این آمار واقعی نیست. این بیماری به هیچ وجه 10 تا 11 درصد مرگ و میر ندارد، بلکه به این دلیل است که افراد بدون علامت و خفیف هنوز وارد فهرست بیماران این کشورها نشده است. در کشور ما هم با شدتی کمتر به همین صورت است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3857

به "چرا موارد ابتلای کرونا در روزهای اخیر افزایش یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا موارد ابتلای کرونا در روزهای اخیر افزایش یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید