پنجمین روز نشست های خبری؛ اولین فیلم کمدی جشنواره اکران شد

به گزارش پرسینا بلاگ، روز پنجم برگزاری جشنواره فیلم فجر 98 چهارشنبه 16 بهمن ماه با اکران سه فیلم سینمایی مغز استخوان، روز بلوا و خوب ، بد، جلف2؛ ارتش سری به کار خود ادامه داد.

پنجمین روز نشست های خبری؛ اولین فیلم کمدی جشنواره اکران شد

با پایان یافتن روز پنجم نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده تا تاریخ 16 بهمن ماه توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد و بر این اساس، فیلم های آبادان یازده 60، دوزیست، شنای پروانه، روز بلوا، مغز استخوان، خوب بد جلف2، درخت گردو و روز صفر، 8 فیلم برتر آرای تماشاگران سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر تا به اینجای کار هستند.

فیلمی که پایانش اسیر ممیزی شد

نشست فیلم سینمایی مغز استخوان به کارگردانی حمیدرضا قربانی با حضور کارگردان فیلم، حسین پور محمدی (تهیه کننده)، علی زرنگار (نویسنده)، پریناز ایزدیار، بهروز شعیبی، نوید پورفرج، احمد ساعتچیان (بازیگران)، مرتضی قیدی (مدیر فیلمبرداری)، بابک میرزاخانی (آهنگساز)، امیرحسین قدسی (طراح صحنه)، محمود دهقانی (طراح چهره پردازی)، علیرضا مجمع (منتقد) و با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار گشت.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، قربانی در ابتدای نشست در پاسخ به این سوال که ایده فیلم چگونه شکل گرفت، گفت: وقتی خواستم فیلم دوم را شروع کنم تصمیم گرفتم با نویسنده ماهری کار کنم که فرد قصه گوتری باشد. من نگاه آقای زرنگار را دوست داشتم. برای کار چندین طرح وجود داشت اما در نهایت به این طرح رسیدیم. کارهای قبلی او را دنبال کرده بودم و برای نگارش فیلمنامه صحبت کردیم. کار و فضای ذهنی او را دوست داشتم و چند ماه برای رسیدن به این قصه صحبت کردیم و از نتیجه قصه هم راضی هستم.

زرنگار هم درباره ایده فیلم که چقدر از واقعیت نشات گرفته، گفت: این قصه واقعی نیست. من به عنوان یک زنی که در این شرایط قرار گرفته است نامه ای به قوه قضاییه نوشتم اما پاسخی نگرفتم.

قربانی درباره نزدیکی نقش پورفرج در این فیلم با نقش اش در مغزهای کوچک زنگ زده گفت: قصه ما قابلیت این را داشت که نزدیک به آن نقش باشد. وقتی به نوید برای ایفای این نقش فکر کردم احساسم این بود که می تواند از عهده آن بر بیاید و ما تلاش کردیم از نقش قبلی او دور باشد که فکر می کنم این اتفاق افتاده است.

ایزدیار درباره این که چقدر به شخصیت زن فیلم حق می دهد گفت: من اگر جای بهار بودم حتما همین کار را انجام می دادم و به او به عنوان یک مادر کاملا حق می دهم. از نظر من هیچ عشقی بالاتر از عشق مادر به فرزند وجود ندارد.

زرنگار درباره سانسور بخش هایی از فیلم گفت: من متاسفم که عواملی می آیند و اثر را تکه پاره می کنند. پایان فیلم اسیر ممیزی شده است و ناگزیر بودیم پایان اثر را تغییر دهیم.

قربانی در پاسخ به انتقادی مبنی بر دوپاره بودن فیلم گفت: من فکر نمی کنم فیلم دوپاره باشد. ما با قصه ای متصل سر و کار داریم. در فیلم تقابل بین عقل و احساس در راستای هم پیش می رود. در فرایند فیلم رفتارها و منش کاراکترها را نشان دادیم تا در نهایت اتفاق ها منطقی به نظر برسند.

زرنگار درباره تقابل به وجود آمده در داستان، بین فقه و عقل گفت: وظیفه فیلمنامه نویس مطرح کردن سوال است. این فیلم یک قصه است و قرار است مخاطب را به چالش بکشد. ما قصد نداشتیم که فقه و عقل را در تقابل هم قرار دهیم.

قربانی درباره میزان بالای اتفاقی بودن رخدادهای فیلم گفت: ما بیشتر دوراهی ها را انتخاب کردیم و اتفاق ها در فیلم بدون پیش بینی رخ نمی دهد. اتفاق ها در این داستان منطبق با سیر قصه است.

بلوای درونی برای رسیدن به عدالت

نشست فیلم روزبلوا به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور کارگردان فیلم، مهران کاشانی (نویسنده)، لیلازارع، داریوش ارجمند، محمد علیمحمدی (بازیگران)، امین جعفری (مدیرفیلمبرداری)، کارن همایونفر(موسیقی)، سیدعلیرضاعلویان (صداگذار)، سارا سمیعی (طراح لباس)، کامیاب عشایری (طراح صحنه) و سحرعصرآزاد (منتقد) با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار گشت.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کارگردان فیلم در مورد ایده این فیلم گفت: ایده اولیه براساس مسائل اقتصادی که این چند سال در کشور ما به وجود آمده من را برای ساخت این فیلم درگیر کرد اما در ابتدا قصد نداشتیم در مورد روحانی فیلمی را بسازیم.

او گفت: طرح را به موسسه اوج پیشنهاد دادم و فیلم اگر هر مسئله و موضوعی دارد حاصل تعامل ما با مهران کاشانی بوده است و این فیلم پیشنهاد ما بوده است.

شعیبی در مورد موسیقی روز بلوا نیز گفت: کارن همایونفر بهترین موسیقی ممکن را برای این فیلم ساخت.

نویسنده فیلم شرح داد: من آدم سیاسی نیستم و انتخاب شخصیت روحانی به این دلیل بود که در ساختار جامعه اثر گذاری بیشتری دارد. من در این فیلم به درام فکرکردم و به دنبال تعریف شخصیت فرد روحانی او را مردی تصور کردم که دچار لغزش می شود و تلاش می کند آن را اصلاح کند.

کارگردان روز بلوا در ارتباط با نقش های فیلم گفت: فکر می کنم در مورد نقش ها هر استنباطی کنید درست است. مخاطب می تواند هرگونه که دوست دارد فکر کند. شخصیت روحانی در این فیلم ساده لوح نیست. او هنگامی که در دایره خانواده قرار می گیرد و متوجه می شود که از اعتمادش سواستفاده شده است و بعد از آن دست به اقداماتی می زند. شخصیت ها در این فیلم نسبت به یکدیگر طراحی شده اند.

لیلا زارع بازیگر نقش راحله در روز بلوا شرح داد: کاراکتر زن در فیلمنامه روحانی اینگونه تعریف شده بود که بیشتر از اینکه حرف های همسرش برایش اهمیت داشته باشد به حرف های پدرش اهمیت می داد.

همچنین کارگردان واژه عدالت را کلید واژه این داستان عنوان کرد و گفت: باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم. ممکن است کدهای مختلفی در فیلم وجود داشته باشد که ما را یاد بسیاری از آدم هایی که می شناسیم بیندازد.

شعیبی در ارتباط با داستان فیلم بیان نمود: در این فیلم با درام طرف هستیم و اگر بیشتر وارد بیان پفراینده ها می شدیم مخاطب از داستان فیلم که بیان روابط بین کاراکترها بود دور می شد. ما نمی خواستیم پفراینده سیاسی را در این فیلم باز کنیم و به آن بپردازیم.

داریوش ارجمند در ارتباط با نقش اش در این فیلم بیان نمود: بسیاری خودسوزی را در بخش های مختلف شهر و زندگی شهری در مورد مسائل جامعه دیده ایم و این فیلمنامه با شجاعت به این کاراکتر در داستان پرداخته است.

او با بیان اینکه انتخاب بازیگران به درستی انجام شده، افزود: فیلم روز بلوا بسیار درخشان است و جسارت کارگردان را نشان می دهد.

در ادامه این نشست، شعیبی در ارتباط با ساخت این فیلم گفت: اگر در این فیلم راجع به گفت وگو حرف می زنیم به دنبال این هستیم که در دنیای واقعیت نیز به نسل پرسشگر برای آینده بهتر پاسخگو باشیم.

کارگردان این فیلم تاکید کرد: من با هر تهیه کننده دیگری نیز این فیلم را به همین شکل که دیدید می ساختم.

امین جعفری مدیر فیلمبرداری روزبلوا در ارتباط با قاب های فیلم گفت: در کادربندی به دنبال بیان بخشی از روایت های فیلم، درماندگی ها، نگفته ها و نادیده ها هستیم؛ مانند سکانس آشپزخانه که روحانی و همسرش در پشت دیوار با یکدیگر صحبت می کنند.

اولین کمدی جشنواره سی و هشتم

نشست خبری فیلم خوب، بد، جلف2؛ ارتش سری به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم خانی با حضور کارگردان، محسن چگینی (تهیه کننده)، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا (بازیگران)، آیدین ظریف (طراحی صحنه)، عباس عباسی (طراح چهره پردازی)، حسین ابوالصدق (صداگذار)، میثم مولایی (تدوینگر) حسین جلیلی (مدیر فیلمبرداری)، علیرضا مجمع (منتقد) و با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار گشت.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر پیمان قاسم خانی کارگردان و نویسنده این اثر گفت: کارگردانی این فیلم به صورت مشترک با محسن چگینی بود و اگر از لحاظ تکنیکی پیشرفتی نسبت به کار قبلی من دیده می شود مدیون محسن است.

وی ادامه داد: توقع ما از جشنواره فیلم فجر این بود که مثل یک ویترین عمل کند و اگر کسی از فیلم خوشش آمد برایش تبلیغ کند. در جشنواره های فیلم ایران هیچ جایی برای فیلم های کمدی نیست اما اگر به واسطه این جشنواره اتفاق خوبی برای این فیلم بیفتد خرسند می شوم.

سام درخشانی نیز درباره حضور خود در فیلم های کمدی عنوان کرد: زمانی که بحث مارکت پیش می آید بازیگر محدود می شود. من دوست دارم نقش های درام هم بازی کنم اما همیشه فیلم های کمدی مخاطب بیشتری دارند. سعی دارم در انتخاب هایم تعادلی بین فیلم های درام و کمدی برقرار کنم.

ریحانه پارسا هم درباره معروفیت خود پس از سریال پدر گفت: طبیعی است که یک بازیگر پس از بازی در اولین حضورش از خود راضی شود و بگوید دیگر برای چه باید تلاش کنم اما برای من این اتفاق نیفتاد. لحظه ای که تیتراژ قسمت آخر سریال پدر تمام شد به خودم گفتم که پس از پایان هر کار به آن تکیه نکنم.

او ادامه داد: اگر بعد از سریال پدر یک سریال با همان موضوع بازی می کردم می توانستم آن دو را کنار هم بچینم اما در حال حاضر نمی توان این کار را کرد زیرا به عنوان دومین کارم در یک فیلم سینمایی کاملا متفاوت بازی کردم.

حامد کمیلی نیز درباره نقش خود در این فیلم گفت: همیشه کنجکاو بودم که نقش های جدید بازی کنم فکر می کنم در این فیلم زیاد از خود همیشگی ام دور نبودم. از بازی در این فیلم راضی بودم و برایم تجربه جدیدی بود.

قاسم خانی همچنین درباره حضور علی اوجی در این فیلم شرح داد: از علی خواستم مانند یک فک در این فیلم بازی کند و همیشه آویزان باشد. او هم دقیقا همین کار را انجام داد. قول می دهم در خوب، بد جلف3 نقش بهتری به او بدهم.

او با بیان اینکه این فیلم جهت گیری سیاسی ندارد، گفت: این فیلم هیچ جهت گیری سیاسی ندارد و اگر جریان سیاسی در آن دیده شده فقط برای پیش رفتن فیلمنامه و جریان فیلم بوده است.

وی افزود: از ستاره پسیانی عذرخواهی می کنم که نقشش به دست دوستان ممیزی شد اما اگر حذف نمی شد قطعا خیلی بیشتر می خندیدید. این فیلم در ابتدا 182 دقیقه بود که با زحمات میثم مولایی به 115 دقیقه رسید. خرسندم که گوهر خیراندیش در آمریکا است وگرنه اگر ایران بود به خاطر قسمت های حذف شده فیلم ناراحت می شد.

او ادامه داد: این فیلم با قسمت اول تفاوت خاصی ندارد فقط از نظر ژانر کمی تفاوت وجود دارد. به این معنا که در قسمت دوم به ژانر کمدی اکشن نزدیک است.

گوهر خیراندیش هم طی تماس تلفنی در این جلسه مشارکت کرد و گفت: به پیمان عزیز از راه دور سلام عرض می کنم. دوست داشتم در کنارش باشم و این فیلم را با هم می دیدیم. نمی دانستم دقیقا کجای فیلم قرار دارم اما پس از تعریف این فیلم سریعا پیشنهاد بازی را پذیرفتم.

او ادامه داد: اگر کارگردان تشخیص می دهد که یک سری از صحنه ها باید حذف شود باید این کار انجام شود زیرا او بیشتر و بهتر می داند. امیدوارم تمام کسانی که به تماشای فیلم نشستند لذت برده باشند.

پیمان قاسم خانی ضمن تشکر از عوامل فیلمش گفت: از تمام عوامل که با تمام وجود کنار ما بودند تشکر می کنم، پژمان و سام مانند عضوی از خانواده ما بودند همچنین حامد کمیلی نیز من را سورپرایز کرد زیرا توقع این بازی خوب را از او نداشتم.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3295

به "پنجمین روز نشست های خبری؛ اولین فیلم کمدی جشنواره اکران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین روز نشست های خبری؛ اولین فیلم کمدی جشنواره اکران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید