پلیس ترکیه 7 نفر را به اتهام یاری به فرار مدیرعامل سابق نیسان دستگیر کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، پلیس ترکیه 7 نفر از پرسنل فرودگاه استانبول را به اتهام یاری به انتقال یک متهم فراری از ژاپن به لبنان دستگیر کرد.

پلیس ترکیه 7 نفر را به اتهام یاری به فرار مدیرعامل سابق نیسان دستگیر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز پنجشنبه، چند پرسنل فرودگاه آتاتورک در ترکیه به اتهام دست داشتن در انتقال یک زندانی فراری از ژاپن به لبنان دستگیر شدند.

به نوشته نشریه بیزنس اینسایدر، کارلوس غصن، مدیرعامل سابق دو شرکت بزرگ خودروسازی نیسان و رنو، که به اتهام فساد اقتصادی در حبس خانگی در ژاپن به سر می بُرد، توانسته به وسیله یک هواپیمای شخصی، ساعت 11 شب یکشنبه به وقت محلی، از توکیو به بیروت فرار کند.

گفته می گردد هواپیمای حامل این تاجر فرانسوی-لبنانی، در بین راستا، ساعت 5:15 بامداد دوشنبه به وقت محلی در فرودگاه استانبول بر زمین نشسته است. سپس ساعت 6 صبح همان روز، سوار بر هواپیمای دیگری از استانبول به بیروت رفته است.

پس از ورود غصن به اقامتگاه خود در بیروت، وزارت کشور ترکیه دستور تحقیقی درباره نحوه فرار وی را شروع کرد.

امروز (پنجشنبه) سخنگوی پلیس ترکیه اعلام نمود در همین ارتباط، چهار خلبان، دو کارمند فرودگاه و یک کارگر بخش باربری فرودگاه آتاتورک را دستگیر نموده است.

روزنامه محلی حریه که جزئیاتی از این خبر را منتشر نموده، نوشته است که هیچ کدام از مأمورین گمرک فرودگاه ورود و خروج غصن را ثبت ننموده اند. غصن در گمرک بیروت نیز با استفاده از گذرنامه فرانسوی خود توانسته اجازه عبور بگیرد.

به نوشته خبرگزاری های داخلی ترکیه، انتقال غصن از استانبول به بیروت به وسیله شرکت هواپیمایی ترکی ام ان جی جت انجام شده است که پروازهای چارتر را برای مشتریانش مهیا می نماید. پایگاه های اینترنتی ردیابی پروازها نیز تطابق راستا طی شده توسط غصن و هواپیمای این شرکت هواپیمایی را تأیید می نماید.

غصن روز سه شنبه در بیروت گفت: اکنون در لبنان هستم و دیگر گروگان سیستم دادگستری ژاپن نیستم که در آن گناه یک پیش فرض است، تبعیض فراگیر است و اصول حقوق بشر انکار می گردد. ژاپن در بی توجهی آشکار نسبت به تعهدات قانونی خود تحت قوانین و معاهدات بین المللی است که موظف است از آن ها پیروی کند.

او همچنین بازداشتش را دارای انگیزه های سیاسی عنوان نموده و وعده داد به زودی به صورت آزادانه با رسانه ها مصاحبه خواهد نمود.

دادگاه ژاپن قصد داشت اوایل سال آینده میلادی غصن را که اواخر سال 2018 دستگیر شده بود، به اتهام فساد اقتصادی محاکمه کند.

دولت فرانسه روز پنجشنبه گفت: اگر آقای غصن به فرانسه می آمد او را [به ژاپن] مسترد نمی کردیم، زیرا فرانسه هیچگاه شهروندان خود را مسترد نمی نماید. این قانون بازی است.

از سوی دیگر، امروز (پنجشنبه) پلیس ژاپن خانه ای که غصن در آن در حبس خانگی به سر می برد، مورد جست وجو قرار داد تا شواهدی از نحوه گریختن او را به دست آورد.

هنوز معین نیست غصن چگونه توانسته از ژاپن بگریزد اما گفته می گردد طراحی نقشه این فرار، ماه ها طول کشیده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، به نقل از یک منبع قضایی در بیروت، در پی شکایت ژاپنی ها، پلیس بین الملل (اینترپل) حکم بازداشت غصن را به دولت لبنان تحویل داده است. این حکم به دست نیروهای امنیت داخلی لبنان رسیده است و باید به دادگستری ارجاع گردد.

ق

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3012

به "پلیس ترکیه 7 نفر را به اتهام یاری به فرار مدیرعامل سابق نیسان دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس ترکیه 7 نفر را به اتهام یاری به فرار مدیرعامل سابق نیسان دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید