مجلس آلمان: به رسمیت شناختن خوان گویدو نوعی تابو شکنی از طرف برلین است

به گزارش پرسینا بلاگ، یک گزارش کارشناسی که به سفارش مجلس آلمان انجام گرفته است اقدام دولت آلمان در به رسمیت شناختن رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را غیر معمول و نوعی تابو شکنی دانست.

مجلس آلمان: به رسمیت شناختن خوان گویدو نوعی تابو شکنی از طرف برلین است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان ، یک ارزیابی کارشناسی که به درخواست مجلس آلمان مسئول آنالیز اقدام دولت در به رسمیت شناختن خوان گویدو رئیس جمهور موقت ونزوئلا بودند به این نتیجه رسیدند که این اقدام دولت آلمان غیر معمول بوده و با سیاست های جاری تا به امروز این کشور سازگار نیست.

درخواست این ارزیابی از سوی فراکسیون حزب چپ های آلمان در مجلس این کشور طرح شده بود و نتیجه آن اکنون در اختیار خبرگزاری آلمان قرار گرفته است.

هایک هنسل، معاون رئیس فراکسیون چپ ها در مجلس آلمان این انتقاد را به دولت وارد نموده است که از نظر قوانین بین المللی روی یخ نازکی حرکت می نماید. به گفته وی این یک تابو شکنی بسیار خطرناک از طرف دولت آلمان است.

وی اضافه نمود: دولت آلمان با سیاست به رسمیت شناختن رئیس جمهور موقت ونزوئلا خود را همدست آمریکا نموده و شدیدا هر گونه فرصت برای یک راهکار سیاسی در ونزوئلا را به بازی گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا جزو اولین مقاماتی بود که در جریانات ونزوئلا دخالت نموده و رئیس جمهور خود خوانده این کشور را به رسمیت شناخت.

روز 23 ژانویه امسال خوان گوایدو خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اظهار داشت. بسیاری از کشورها و از جمله آمریکا و آلمان دولت گوایدو را به لحاظ سیاسی به رسمیت شناختند. اکنون نتیجه ارزیابی حقوقی مجلس آلمان درباره به رسمیت شناختن گوایدو از سوی دولت آلمان این اقدام را غیر قانونی ارزیابی نموده است.

روزنامه تاگس شاو به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش می دهد که ارزیابی حقوقی مجلس آلمان به رسمیت شناختن گوایدو از سوی دولت آلمان را مغایر اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر می داند و از این منظر آن را با حقوق بین الملل ناسازگار ارزیابی نموده است.

افزون بر آن، طبق همین ارزیابی، به رسمیت شناختن یک رهبر اپوزیسیون پیش از آنکه رسما قدرت سیاسی کشوری را در اختیار داشته باشد، از منظر حقوقی جای تردید دارد.

نکته دیگری که در ارزیابی هشت صفحه ای کارشناسان حقوقی مجلس آلمان آمده این است که دولت آلمان بر اساس سیاست کلی خود تا کنون کشورها را به رسمیت می شناخته است و نه دولت ها را. همین موضوع نیز به لحاظ حقوقی نوعی تابوشکنی از سوی دولت آلمان بوده است.

چندی پیش پس از به سرانجام رسیدن اولتیماتوم معین شده از سوی اتحادیه اروپا، آلمان و شماری از کشورهای اروپایی خوان گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

مرکل اظهار داشت که که بی اعتنایی مادورو به اولتیماتوم معین شده از سوی کشورهای اروپایی علت به رسمیت شناختن گوایدو از سوی این کشور است.

از سوی دیگر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم از بی اعتنایی نیکلاس مادورو به درخواست اتحادیه اروپا در رابطه با تجدید انتخابات ریاست جمهوری ابراز تاسف کرد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز همچون صدراعظم خوان گوایدو را رهبر مشروع ونزوئلا خواند و از او خواست تا زمینه های برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و دموکراتیک در ونزوئلا را فراهم کند.

هایکو ماس، گفت با توجه به قانون اساسی ونزوئلا، رهبری خوان گوایدو بر دولت موقت این کشور از نظر آلمان مشروعیت دارد.

آلمان، بریتانیا و فرانسه به نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا تا سرانجام روز 14 بهمن (3 فوریه) فرصت داده بودند که مقدمات تجدید انتخابات ریاست جمهوری آن کشور را فراهم کند. کشورهای یاد شده تهدید نموده بودند که در غیر این صورت، این کشورها خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون این کشور را به رسمیت خواهند شناخت.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 119

به "مجلس آلمان: به رسمیت شناختن خوان گویدو نوعی تابو شکنی از طرف برلین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس آلمان: به رسمیت شناختن خوان گویدو نوعی تابو شکنی از طرف برلین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید