وزیر یمنی: امارات توافق ریاض را به راه انداخت تا خسارت هایش را جبران کند

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن ضمن اعلام اینکه عربستان جدیتی در اجرایی کردن توافق ریاض ندارد، خاطرنشان کرد، امارات با این توافق دنبال جبران خسارت ها در یمن بود.

وزیر یمنی: امارات توافق ریاض را به راه انداخت تا خسارت هایش را جبران کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن در گفت وگویی با شبکه الجزیره اظهار داشت، امارات توافق ریاض را به راه انداخت تا خسارت های وارد شده از جنگ یمن را جبران کند و هدف این توافق کنار زدن دولت مستعفی است.

وی ادامه داد: در واقع هنوز هیچ چیزی از توافق ریاض امضا نشده به جز آنکه با اعمال فشار ریاض مشخص عبدالملک (نخست وزیر دولت مستعفی) به عدن بازگشته تا پوششی بر کودتای شورای انتقالی (وابسته به امارات) باشد.

الجبوانی درباره علت مخالفتش با توافق ریاض توضیح داد، این توافق، دولت مستعفی را در هسته هدف گرفت ، به شورای انتقالی جنوبی مشروعیت داد و کودتا در عدن را واقعی کرد.

وی در مورد بازگشت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت مستعفی یمن به عدن گفت، بازگشت منصور عادی به عدن واقعا سخت است و در زمان فعلی ممکن نیست بویژه اینکه کودتا در عدن ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تناقضی در موضع سعودی در قبال پرونده یمن وجود دارد؟ جواب داد: این سوال را سعودی ها باید از خود بپرسند، اما ما یمنی ها تا کنونی رویکردی از سعودی برای اجرای توافق ریاض و انتها به کودتای شورای انتقالی ندیده ایم علیرغم آنها نیروهای ارتش سعودی در عدن حضور دارند.

14 آبان ماه بود که مراسم امضای توافق میان دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی و شورای انتقالی جنوب که هر کدام به ترتیب منافع دولت سعودی و امارات را در جنوب یمن پیش می برند، انتها در شهر ریاض برگزار گردید تا به درگیری ها دو طرفه میان آنها انتها داده گردد (جزئیات بیشتر).

ص

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3035

به "وزیر یمنی: امارات توافق ریاض را به راه انداخت تا خسارت هایش را جبران کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر یمنی: امارات توافق ریاض را به راه انداخت تا خسارت هایش را جبران کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید