وزارت دفاع ترکیه: گذرگاه وحشت در داخل مرزهای خود را برنمی تابیم

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه روز سه شنبه در یک پیغام توئیتری گفت: تشکیل یک منطقه امن/ گذرگاه صلح برای بهره مندی مردم سوریه از یک زندگی امن و بی خطر به وسیله مشارکت و همکاری در ثبات و صلح منطقه امری لازم است.

وزارت دفاع ترکیه: گذرگاه وحشت در داخل مرزهای خود را برنمی تابیم

در ادامه این پیغام توئیتری آمده است: نیروهای امنیتی ترکیه هرگز تشکیل یک گذرگاه وحشت در داخل مرزهای خود را برنمی تابند. تمام تمهیدات و آمادگی ها برای [اجرای] عملیات اجرا شده است.

اعلام آمادگی ارتش ترکیه برای اجرای عملیات در خاک سوریه در شرایطی صورت می گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال اعلام خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه با انتقادهای فزاینده ای روبرو شده است. منتقدان این اقدام آمریکا را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه قلمداد می نمایند.

اما دولت ترامپ با رد حمایت آمریکا از هرگونه عملیات نظامی در خاک سوریه وعده داد که چنانچه ترکیه دست به اقدامی فراتر از محدوده های مشخص شده [و موردنظر ترامپ] بزند، واشنگتن اقتصاد ترکیه را بطور کامل نابود خواهد نمود.

لازم به ذکر است که از سال 2016، با بیرون رانده شدن شبه نظامیان یگانهای مدافع خلق و تروریستهای وابسته به داعش از منطقه شمال غرب سوریه امکان بازگشت حدود 400 هزار آواره سوری به خانه های خود در غرب این کشور فراهم شده است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1818

به "وزارت دفاع ترکیه: گذرگاه وحشت در داخل مرزهای خود را برنمی تابیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع ترکیه: گذرگاه وحشت در داخل مرزهای خود را برنمی تابیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید