هشدار ترکیه به دنیا درباره فریبکاری سازمان فتو

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون رئیس جمهور ترکیه به جامعه بین المللی علیه کمپین فریبکارانه سازمان فتو هشدار داد.

هشدار ترکیه به دنیا درباره فریبکاری سازمان فتو

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فواد اوکتای در اجلاس سازمان بین المللی کار در ژنو اظهار داشت: تصویری که سازمان فتح الله گولن (فتو) می خواهد از خود به جهانیان ارائه کند، بسیار فریبکارانه است.

وی ادامه داد: بعضی از ساختارهای مرتبط با سازمان فتو به عنوان اتحادیه های تجاری و خدماتی معرفی می شوند. برای مبارزه با این مسئله بسیار مهم است که روش های کاری این سازمان شناسایی گردد. این سازمان کوشش کرد که یک دولت منتخب را ساقط نموده و رئیس جمهور این کشور را برکنار کند، این اقدام آنها باعث کشتار 251 فرد بیگناه و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر شد.

اوکتای اظهار داشت: تعطیلی چنین موسساتی ضروری است، زیرا نباید اجاره داده گردد که از این مؤسسات در سطح بین المللی علیه ترکیه استفاده گردد.

او در ادامه اظهاراتش از جامعه بین المللی خواست که درباره انتها بخشیدن به قراردادهای کاری اعضای وابسته به فتو که در سازمانهای عمومی ترکیه نفوذ نموده اند، بی طرف رفتار کند.

وی ادامه داد: روند قضائی مظنونان وابسته به سازمان فتو در دستگاه قضائی بی طرفانه و مستقل ادامه دارد و مؤسسات بین المللی باید به این تصمیم ما احترام بگذارند.

سازمان فتو وابسته به فتح الله گولن (روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه) است و براساس اعلام مقامات آنکارا، گولن و پیروانش در پشت پرده کودتای نافرجام 15 ژوئیه قرار دارند.

ترکیه خواهان استرداد گولن و اعضای این سازمان از کشورهای مختلف و آمریکا است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 659

به "هشدار ترکیه به دنیا درباره فریبکاری سازمان فتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترکیه به دنیا درباره فریبکاری سازمان فتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید