موانع توسعه صندلی های سوخت در پایتخت

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران آنلاین:مدیر احداث صندلی های کوچک مقیاس شهرداری تهران به موانع اصلی توسعه نیافتن پمپ بنزین ها در پایتخت اشاره نمود و به تشریح این موضوع پرداخت.

موانع توسعه صندلی های سوخت در پایتخت

به گزارش شهرنوشت، یکی از کمبودهای امروزِ تهران در حوزه حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، صندلی های سوخت گیری است. این احتیاج پایتخت را می توان از فاصله بیش از 5 کیلومتری صندلی ها از یکدیگر و صفوف طولانی خودروها برای سوخت گیری متوجه شد؛ این در حالی است که طبق استانداردهای جهانی متوسط سطح دسترسی به پمپ بنزین باید یک کیلومتر باشد. در همین خصوص مدیر احداث صندلی های کوچک مقیاس شهرداری تهران در مورد این احتیاج شهر تهران و علت توسعه پیدا نکردن صندلی های کوچک مقیاس سوخت توضیحاتی را ارائه داد.

محمود امان پور در مورد توسعه و احداث صندلی پمپ بنزین در کلانشهرها گفت: باتوجه به این که زمین گران است این اقدام در بسیاری از شهرها از جمله تهران توجیه مالی ندارد. به همین علت وزارت نفت از شهرداری ها درخواست نموده تا برای احداث صندلی های کوچک مقیاس (150 تا 250 متر) زمین در اختیار سرمایه گذار قرار دهند.

او اضافه کرد: طبق مطالعات وزارت نفت، تهران در حال حاضر به 370 صندلی احتیاج دارد تا به استاندارد لازم برسد. متأسفانه احداث صندلی در تهران تبدیل به یک طنز تلخ شده است چراکه همه (وزارت نفت، شهرداری، شهروندان)، موافق و مخالف طرح هستند. علت احداث صندلی پمپ بنزین این است که به خاطر سوخت گیری، خودرو مسافتی بیشتر از دو کیلومتر را طی نکند تا اثراتی مانند افزایش ترافیک و آلودگی هوا برای شهر نداشته باشد.

به گفته امان پور، درحال حاضر تهران حدود 150 صندلی پمپ بنزین دارد.

او در ادامه در مورد موانع و مسائل احداث صندلی های سوخت کوچک مقیاس گفت: مشکل اول در رابطه با محیط زیست است؛ محیط زیست می گوید که کاربری صندلی های پمپ بنزین باید خدماتی باشد، اما مسئله اینجاست که مرجع مشخص کاربری، شهرداری است. از سوی دیگر، زمین هایی که شهرداری معرفی می نماید از کیفیت خوبی برخوردار نیستند چراکه شهرداری به منابع مرغوب خود احتیاج دارد.

مدیر احداث صندلی های کوچک مقیاس شهرداری تهران اضافه کرد: مرجع اصلی (وزارت نفت) که باید به دنبال توسعه صندلی ها باشد هم کار را متوقف نموده است. شهرداری تهران چندین بار درخواست موافقت موقت از شرکت پخش و وزارت نفت نموده است. به این معنی که ابتدا صندلی ها راه اندازی گردد سپس در طول این مدت وزارت نفت به دنبال استعلامات باشد. حدود شش ماه است که شهرداری تهران درخواست داده، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

امان پور ادامه داد: احداث پمپ بنزین بوروکراسی پیچیده و طولانی دارد؛ علاوه بر شرکت نفت بقیه ارگان ها اعم از شرکت برق، سازمان آب، پلیس راهور (اداره صنوف) و ... نیز با احداث صندلی ها همکاری نمی نمایند و هر سازمان مانعی ایجاد می نماید.

او با اشاره به این که شهروندان هم بخش دیگری از مخالفت ها هستند، مطرح کرد: پمپ بنزین در دل شهر است و پمپ بنزین های موجود هم چسبیده به بافت مسکونی هستند، اما برای احداث یک صندلی جدید، شهروندان می گویند این اقدام خطرناک است یا باعث انتشار آلودگی می گردد، در آخر هم که به بن بست می رسند اظهار می نمایند که ایجاد صندلی باعث کاهش قیمت منزل مسکونی می گردد.

امان پور اضافه کرد: در جلسات همه موافق توسعه و افزایش صندلی های پمپ بنزین هستند و یکی از عوامل ترافیک را کمبود صندلی ها می دانند، اما زمان عمل که فرا می رسد همه سنگ اندازی می نمایند.

مدیر احداث صندلی های کوچک مقیاس شهرداری تهران در خاتمه گفت: همین موانع موجب شد مناطق تهران 40 قطعه از 48 قطعه زمینی که معرفی نموده بودند را پس بگیرند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 627

به "موانع توسعه صندلی های سوخت در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع توسعه صندلی های سوخت در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید