مهر تائید یونسکو به حفاظت از نقش دنیا و منظر ساسانی فارس

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل امور پایگاه های میراث دنیای بیان کرد: یونسکو گزارش های حفاظت میدان نقش دنیا و منظر باستان شناسی ساسانی را تائید کرد.

مهر تائید یونسکو به حفاظت از نقش دنیا و منظر ساسانی فارس

به گزارش خبرنگاران، فرهاد عزیزی که در چهل وسومین اجلاس میراث دنیای یونسکو در باکو در جمهوری آذربایجان شرکت نموده است، شرح داد: ایران به واسطه قانون الحاق به کنوانسیون حمایت از میراث طبیعی و فرهنگی دنیا متعهد به پاسخ گویی و ارائه گزارش های درخواستی مرکز میراث دنیای یونسکو در مورد آثار ثبت شده ایران در فهرست میراث دنیای است، بنابراین در نخستین آنالیز های چهل و سومین اجلاس میراث دنیای یونسکو در باکو، امروز (پنج شنبه 13 تیر) دو گزارش های حفاظت میدان نقش دنیا و منظر باستان شناسی ساسانی فارس مورد آنالیز، تأیید و تصویب نهاده شد.

او با بیان این که این گزارش ها در قالب چند دسته گزارش های مدیریتی، دوره ای، حفاظتی، پایشی و… تعریف شده، ادامه داد: بنابراین سالانه بنا به اولویت از سازمان میراث فرهنگی به عنوان نماینده کشورمان و متولی آثار تاریخی درخواست می گردد تا این گزارش ها را ارائه نمایند، که در سال گذشته دو گزارش حفاظتی مرتبط با دو اثر میراث دنیای میدان امام (ره) اصفهان و منظر باستان شناختی ساسانی فارس در اولویت گزارش های بین المللی دفتر امور پایگاه های دنیای قرار داشت که مطابق زمان درخواستی مرکز میراث دنیای تهیه و ارسال شد.

وی با اشاره به ابلاغ رهنمون هایی از سوی یونسکو درباره اقدامات گزارش شده از نمایندگان ایران در چهل و سومین اجلاس یونسکو، تاکید نمود: این رهنمودها در دستور کار پایگاه های دنیای مربوطه قرار می گیرد.

چهل وسومین اجلاس کمیته میراث دنیای یونسکو از 9 تا 19 تیر در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می گردد، که ایران، سال جاری پرونده جنگل های هیرکانی را به عنوان نامزد خود ارائه داده است. این پرونده مستقلاً به نام ایران در این اجلاس ارائه و آنالیز می گردد و در صورت موافقت این محوطه طبیعی به عنوان بیست و چهارمین اثر ملموس و دومین اثر طبیعی از ایران در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار می گیرد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 782

به "مهر تائید یونسکو به حفاظت از نقش دنیا و منظر ساسانی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر تائید یونسکو به حفاظت از نقش دنیا و منظر ساسانی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید