منع عبور و مرور در پنج کلانشهر با دستور روحانی؛ کدام شهرها تعطیل خواهند شد؟

به گزارش پرسینا بلاگ، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان صبح امروز (چهارشنبه 23 مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا گفت: با آنالیز هایی که روی ویروس کرونا داشتیم متاسفانه ویروس دچار جهش ها و تغییراتی شده است. در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیتِ بیشتر سرعت عمل بیشتری پیدا نموده و این زنگ خطری برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، مسافرت ها و استفاده از ماسک است.

منع عبور و مرور در پنج کلانشهر با دستور روحانی؛ کدام شهرها تعطیل خواهند شد؟

وی ادامه داد: روز گذشته از رییس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه های مربوط ابلاغ کردند.

اظهارات وزیر بهداشت درباره منع عبور و مرور در پنج کلانشهر کشور

جزییات طرح منع آمد و شد

وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت اظهار داشت:

تنها خودرو های سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودرو ها مجاز به خروج از شهر نیستند.

خودرو ها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می توانند وارد شوند. قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

جزئیات منع عبور و مرور در 5 کلانشهر کشور

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزییات اعمال محدودیت های سفر از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه را اظهار داشت.

کیانوش جهانپور درباره محدودیت های اعمال شده از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر بیان نمود: محدودیت سفر از یا به کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت 24 اعمال می گردد و سفر از این شهر ها یا به این شهر ها تا یکشنبه ظهر ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: این درخواست وزارت بهداشت حداقلی است و با توجه به شرایط بیماری در کشور ممکن است شامل شهر ها و استان های دیگر نیز باشد. اکنون برای این سه روز حداقل درخواست، منع تردد از این شهر ها خواهد بود.

جهانپور گفت: این محدودیت ارتباطی به مسافرت های درون شهری نیست، اما توصیه مبنی بر کاهش مراودات درون شهری همچنان باقی است. ولی اعمال محدودیت قانونی فقط محدود به سفر های بین شهری از مبدا یا مقصد این شهر ها خواهد بود.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: از ساعات پایانی امروز که می گردد ساعت 24 این محدودیت قطعا تا ظهر روز یکشنبه اعمال خواهد شد.

وی بیان نمود: کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت مسائل امنیتی و اجتماعی را بر عهده دارد که دستگاه هایی مانند وزارت کشور به عنوان رییس این کمیته و نیروی انتظامی و دستگاه های مسئول در حوزه امنیتی و اجتماعی در این کمیته حضور دارند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5551

به "منع عبور و مرور در پنج کلانشهر با دستور روحانی؛ کدام شهرها تعطیل خواهند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع عبور و مرور در پنج کلانشهر با دستور روحانی؛ کدام شهرها تعطیل خواهند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید