منشور کیفیت آموزش عالی تنظیم نهایی گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم خواهان مشارکت دانشگاهیان برای تنظیم نهایی منشور کیفیت آموزش عالی شد.

منشور کیفیت آموزش عالی تنظیم نهایی گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نسرین نورشاهی رییس موسسه پزوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم صبح امروز در چهاردهمین کنفرانس مجازی ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام دانشگاهی که به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار گردید، گفت: باور دانشمندان حوزه کیفیت در نظام دانشگاهی این است که کیفیت آموزش عالی با اظهار و ابلاغ به دست نمی آید.

وی ادامه داد: کیفیت آموزش عالی امری است که با مشارکت اجتماع علمی دانشجویان، سیاستگذارن و ذی نفعان اجتماعی احساس احتیاج شده، آموخته، ساخته و دوخته و تجربه گردد، بخشی از این زیست و تجربه در همایش های سالانه ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام دانشگاهی محقق شده است و از سال 84 تا کنون 14 همایش دراین خصوص برگزار گردیده است.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: از سال جاری موسسه پژوهش و برنامه آموزش عالی افتخار دبیرخانه دایمی همایش مذکور را دارد که امیدوارم با همکاری دانشگاه ها در اجرای این امر خطیر ثابت قدم و پرتوان بمانم.

وی ادامه داد: در سال 94 به پیشنهاد معاونت وقت آموزشی وزارت علوم، تهیه و تنظیم منشور کیفیت آموزش عالی به موسسه واگذار شد و پیشنهاد من این است که با استفاده از ظرفیت تعاملی موجود و با همکاری دانشگاهیان و ذی نفعان دغدغه مند کیفیت در نظام دانشگاهی، برای تنطیم نهایی منشور کیفیت آموزش عالی و برای فراوری استقرار کیفیت درآموزش عالی همه باهم اقدام کنیم و به دنبال آن جایزه کیفیت را راه اندازی کنیم موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای این کوشش ملی آمادگی خود را اعلام می نماید.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5773

به "منشور کیفیت آموزش عالی تنظیم نهایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشور کیفیت آموزش عالی تنظیم نهایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید