معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان

به گزارش پرسینا بلاگ، جاذبه های گردشگری وارنا

وارنا یکی از زیباترین شهرهای بلغارستان و سومین شهر عظیم این کشور است. شهر ساحلی در امتداد دریای سیاه قرار گرفته و سواحل زیبا و آرامش بخش آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران تبدیل نموده است. این شهر که در کنار خلیجی با همین نام قرار گرفته است از هزاران سال پیش مرکز تجاری، مالی و فرهنگی منطقه محسوب می شده است. دیدنی های وارنا آنقدر زیاد است که مطمئنا برای بازدید از تمام آن ها وقت کم می آورید. اما نگران نباشید، ما در این مطلب بهترین جاذبه های گردشگری وارنا را به شما معرفی می کنیم تا آن ها را در برنامه ریزی سفرتان قرار دهید و از وقتتان بهتر بهره ببرید. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان

راهنمای سفر به وارنا

باغ دریایی | Sea Garden

در هر فصلی می توان به وارنا سفر کرد اما با گرم شدن هوا و از اواخر بهار تا اواسط پاییز این شهر پر از جهانگرد و توریست می شود. پس از تفریح و آب تنی در سواحل زیبای وارنا اگر دوست دارید به منطقه ای خنک بروید می توانید باغ دریایی را انتخاب کنید. این باغ که یکی از مشهورترین پارک های عمومی شهر وارناست در امتداد دریا قرار گرفته است و چشم انداز بسیار زیبایی به دریا دارد. دیدنی های زیادی در این باغ وجود دارد: می توانید روی نیکمت های رو به دریا بنشینید و از منظره آرام بخش دریا لذت ببرید. از پل کوچکی که طبق باور اهالی با عبور از آن به آرزوهایتان می رسید گذر کنید و از آکواریوم و موزه باغ نیز دیدن کنید. یکی از خوبی های این باغ این است که دسترسی مستقیمی به ساحل دارد بنابراین می توانید قبل یا بعد از باغ دوباره به ساحل بروید و به تفریح و استراحت بپردازید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه پیشنهاد می کنیم مطلب آشنایی با باغ دریایی وارنا در بلغارستان را بخوانید.

اطلاعات بیشتر

شماره تماس: 35952330730+

آدرس در نقشه گوگل

تفریحات ساحلی

بدون شک یکی از دلایل شهرت وارنا سواحل زیبا و تفریحات آبی است. بنابراین اگر بخواهیم جاذبه های توریستی وارنا را به شما معرفی کنیم تفریحات ساحلی مطمئنا یکی از مهمترین آن ها خواهد بود. می توانید چند ساعتی را کنار ساحل استراحت کنید، آبتنی کنید و نوشیدنی های دلچسب و گوارا سفارش بدهید. در فصل تابستان گروه های موسیقی مختلفی به این ساحل می آیند و شب ها مراسم اجرای موسیقی زنده فضایی شاد و پرهیجان به وجود می آورد. اگر از ازدحام جمعیت خسته شده اید و دوست دارید ساحلی بکر و طبیعی تر پیدا کنید می توانید به ساحل فیچوزا بروید. این ساحل خلوت تر است و می توانید در کمال آرامش استراحت کنید.

برای آشنایی کامل تر با ساحل های دیدنی شهر وارنا و انتخاب آن چه مطابق سلیقه شخصی شماست پیشنهاد می کنیم سری به مطلب بهترین سواحل وارنا بلغارستان بزنید.

جنگل سنگی | Stone Forest

اگر چند روزی در وارنا اقامت دارید حتما در برنامه سفرتان بازدید از جنگل سنگی را نیز بگنجانید. جنگل سنگی یکی از بهترین جاذبه های توریستی وارنا است و منطقه ای اسرارآمیز و رمزآلود است. جنگل سنگی بیرون از شهر قرار گرفته است و تورهای مختلفی برای بازدید از این منطقه برگزار می شود. وقتی به این منطقه می رسیدید کاملا متوجه می شوید که چرا به آن نام جنگل سنگی را داده اند! تا چشم کار می نماید ستون های سنگی از دل خاک بیرون آمده اند و در کنار هم یک جنگل سنگی را ایجاد نموده اند. طبق افسانه ها یک غول عظیم این ستون های سنگی را با چکش داخل زمین فرو نموده است. البته علت علمی پیدایش این جنگل سنگی عجیب هنوز تعیین نشده است.

اطلاعات بیشتر

آدرس در نقشه گوگل

آدرس: 2, 9144, Bulgaria

ساعت بازدید: سشنبه تا یکشنبه 9:00 صبح تا 19:00 شب

طعم بی نظیر آشپزی بلغاری

غذا یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین جنبه های یک سفر است و به همین دلیل آشپزی بلغاری را نیز جزء جاذبه های توریستی وارنا به شما معرفی می کنیم! آشپزی بلغارستان ترکیبی از غذاهای بالکان، مدیترانه و آسیایی است که طعم هایی بی نظیر و به یاد ماندنی به وجود آورده اند. انواع غذاهای گوشتی مثل کباب، استیک، کوفته در کنار غذاهای مدیترانه ای، فلفل شکم پر، موساکای بلغاری و … هر ذائقه ای را راضی می نمایند. اگر اهل شکم گردی هستید مطمئنا در سفر به وارنا می توانید دلی از عزا دربیاورید و کلی غذاهای خوشمزه امتحان کنید.

ضروری است بگوییم غذاهای بلغاری آنقدر متنوع هستند که انتخاب آنچه دوست دارید برایتان سخت خواهد بود به همین دلیل پیشنهاد می کنیم 8 غذای خوشمزه بلغارستان را بخوانید تا در حین سفر اطلاعات کامل تری داشته باشید و با آگاهی غذای مورد علاقه خود را نوش جان کنید.

پارک آبی آکوا پلیس | Aquapolis Water Park

همان طور که گفتیم شهر وارنا مقصدی ایده آل برای تفریحات آبی است، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از بهترین پارک های آبی منطقه نیز در این شهر وجود داشته باشد. اگر به پارک گلدن سندز رفتید می توانید در کنار بازدید از غار و طبیعت اطراف، سری به پارک آبی آکواپلیس نیز بزنید. این پارک به ادعای مسئولان زیباترین پارک آبی در اروپای شرقی است و در آن می توانید تفریحات آبی فوق العاده ای تجربه کنید. به ویژه اگر همراه با خانواده و فرزندانتان به وارنا سفر نموده اید با مراجعه به این پارک آبی می توانید یک روز مفرح و هیجان انگیز را در کنار خانواده تان تجربه کنید. پارک آبی آکواپولیس به ویژه در فصل تابستان یکی از بهترین و هیجان انگیزترین جاذبه های توریستی وارنا محسوب می شود.

از آن جایی که پارک آبی یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر وارنا است احتمالا شما هم تمایل داشته باشید سری به عظیم ترین پارک آبی وارنا، آکوا پلیس! بزنید و روزی شاد با خانواده را سپری کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید سری به لینک آن بزنید تا اطلاعات کامل را بدست آورده و بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشید.

حمام های رومی وارنا | Varna Roman Baths

یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی وارنا به حمام های رومی معروف است و در بخش های جنوبی این شهر قرار گرفته و از نظر زمانی متعلق به شهر رومی اودئوس بوده است. قدمت این حمام به سال 100 میلادی باز می شود. در آن موقع تعداد بیشتری از این حمام ها در سراسر اروپا وجود داشت. ولی امروزه تنها 2-3 مورد از آن ها باقی مانده. بخش هایی از این مجموعه حدود 25 متر ارتفاع دارند و به راحتی می توانید تجهیزات و امکانات آن را ببینید. علاوه بر این، در بخش هایی از مجموعه می توانید لوله های آب زیر زمینی این حمام را ببینید که در واقع بخشی از یک شبکه عظیم تری از لوله ها برای آب رسانی به مجموعه بودند. جدای از همه این ها، بخشی از جذابیت اصلی این مجموعه را در شب ها می توانید تماشا کنید که آن را نور پردازی می نمایند و زیبایی دوچندانی پیدا می نماید.

اگر دوست دارید روزی از تعطیلات ساحلی خود را به دیدن جاذبه های رومی و تاریخی اختصاص دهید حمام های رومی وارنا، یادگاری باشکوه از امپراتوری رم باستان بهترین گزینه خواهند بود. با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات کامل و جامعی از آدرس، راه های دسترسی، پیشینه و سرگذشت این بنا کسب کنید و بازدید خود را به یاد ماندنی تر سازید.

موزه تاریخ دارو | Museum of the History of Medicine

دانشگاه وارنا یکی از برجسته ترین جاذبه های اروپا را در دل خود جای داده است. این جاذبه از این حیث برجسته شمرده می شود که تنها موزه تاریخ دارو و درمان در حوزه بالکان است. البته این فکر را نکنید که اینجا موزه ای تخصص است و فقط برای دکترها و یا دانشجوهای پزشکی جالب است، چراکه در این موزه شما شاهد سیر تحول و پیشرفت علم پزشکی خواهید بود. و یافته هایی از اقدامات پزشکی در یونان باستان و روم باستان، تا روزهای استقلال بلغارستان را مشاهده خواهید کرد. 4000 اثر مربوط به پزشکی در این موزه قرار گرفته اند و علاوه بر این، نمایشگاه هایی هم با موضوع تحول پیشرفت بشر در منطه بغارستان وجود دارند که از آن ها هم می توانید بازدید کنید.

گُلدن سندز | Golden Sands

کمی پیش تر در خصوص اهمیت و زیبایی سواحل وارنا گفتیم و بیان داشتیم که آن ها یکی از جاذبه های توریستی وارنا به حساب می آیند. مجموعه گُلدن سندز یکی از زیباترین، دیدنی ترین و معروف ترین مناطق ساحلی در وارنا است. در تابستان ها که دمای هوای وارنا به حدود 20 درجه می شود، باید خیلی خوش شانس باشید که ساحلی تمیز در نزدیکی شما وجود داشته باشد که به راحتی با تاکسی و یا اتوبوس بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید و در آن از نسیم دریای سیاه لذت ببرید. در همین مجموعه گلدن سندز، که بسیار شبیه به تفرجگاه های مدیترانه ای است، شما به راحتی به هتل، اغذیه، حمل و نقل و هرچه بخواهید دسترسی خواهید داشت. یکی از جذابیت های شرکت در تور وارنا بازدید از سواحل شنی گلدن سندز خواهد بود.

موزه های وارنا

معمولا مسافران برای لذت بردن از ساحل و آفتاب گرم شهر وارنا را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می نمایند. اما همواره هستند افرادی که دوست دارند کمی هم درباره ماهیت و پیشینه شهری که به آن سفر نموده اند بدانند و با سرگذشت آن در طول تاریخ آشنا شوند. برای چنین افرادی هیچ جایی بهتر از موزه نیست. شهر وارنا در بلغارستان موزه های متعددی دارد که برای انتخاب میان آن ها می توانید بهترین موزه های شهر وارنا، بلغارستان را مطالعه کنید و اگر علاقه داشته باشید با بازدید از موزه مورد علاقه تان با فرهنگ و پیشینه بلغاری ها بیشتر آشنا شوید.

بازدید از غار صومعه Aladzha Monastery

اگر دوست دارید سفری در تاریخ داشته باشید از غار تاریخی در کنار دریای سیاه بازدید کنید. این غار که در قدیم به عنوان صومعه استفاده می شده در واقع عظیم ترین غار صومعه ای در منطقه دریای سیاه است. این غار در دو طبقه ساخته شده و در طول قرن های 13 و 14 مورد استفاده عابدان و زاهدان قرار می گرفته است. در این غار می توانید آثاری از زندگی مردمان قرون گذشته را مشاهده کنید: کلیسا، حجره های زاهدان، آشپزخانه و فضای غذاخوری از جمله بخش های این غار شگفت انگیز و تاریخی هستند. اهالی منطقه باورهای افسانه ای زیادی در خصوص این غار دارند. به گفته آن ها روح زاهدانی که در این غار زندگی می کردند شب ها ظاهر می شود و می توان آن ها را دید! امروزه این غار یکی از جاذبه های توریستی وارنا به شمار می رود و بخشی از پارک طبیعی گلدن سندز (Golden Sands) در فاصله 15 کیلومتری وارنا به شمار می رود. پس از بازدید از این غار می توانید در پارک گلدن سندز محسوب می شود، پیشنهاد می کنیم از گونه های کمیاب درختان منطقه نیز دیدن کنید.

منبع: theculturetrip.com

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4178

به "معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید