معرفی برندگان جایزه ادبی فمینا

به گزارش پرسینا بلاگ، هیات داوران جایزه فمینا برندگان شاخه های مختلف این جایزه ادبی را معرفی کرد.

معرفی برندگان جایزه ادبی فمینا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از لوموند، روز دوشنبه (12 آبان) جایزه فمینا در بخش بهترین رمان فرانسوی به طبیعت انسان به قلم سرج جانکور رسید. سرج جانکور نویسنده 58 ساله، در این رمان تغییراتی را که در اواخر قرن بیستم در فرانسه رخ می دهد از دید خانواده های کشاورزان جنوب غربی کشور روایت می نماید.

جانکور برای کسب این جایزه با آثاری همچون میراث نوشته میگل بونفوی، باروکو بوردلو اثر تیری کلرمون و واژگونی نوشته لولا لافون به رقابت پرداخته است.

جایزه بهترین رمان خارجی فمینا نیز به بهای زندگی کردن و آن چه نمی خواهم بدانم به قلم دبورا لوی نویسنده بریتانیایی اهدا شد.

پسران نیکل از کلسن وایتهد، غبار آمریکایی نوشته جنین کامینز، قلمرو برتر نوشته یا گیاسی، الیت، زندگی نرمال نوشته ماریا کاردوسو و بخشیده شده ها از کران میلوود هارگریو از جمله آثار راه یافته به فهرست نامزدهای نهایی بخش رمان های خارجی فمینا بودند.

جایزه فمینا همچنین در بخش آثار غیرداستانی به کریستوف گرنجر برای نگارش جوزف کابریس و احتمالات زندگی تعلق گرفت.

اعضای هیات داوران جایزه فمینا درحالی برگزیدگان نهایی این رقابت ادبی را مشخص کردند که تاریخ اعلام برندگان بیشتر جوایز ادبی فرانسه به دلیل تعطیلی کتاب فروشی ها به تعویق افتاده است.

جایزه فمینا در سال 1904 از سوی گروهی از نویسنده های زن فرانسوی با همکاری مجله فمینا راه اندازی شد. آنتوان دوسنت اگزوپری سرشناس ترین نویسنده برنده این جایزه است که در سال 1930 برای پرواز شبانه پیروز به دریافت آن شد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5714

به "معرفی برندگان جایزه ادبی فمینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برندگان جایزه ادبی فمینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید