مسائل استقلال و پرسپولیس با خارجی ها در نیم فصل، جذبِ سخت؛ حفظِ سخت تر

به گزارش پرسینا بلاگ، فصل جابجایی نیم فصل لیگ برتر فوتبال در حالی شروع شده که استقلال و پرسپولیس با مسائل عجیبی پیرامون جذب و حفظ نیرو های خارجی شان روبرو شده اند.

مسائل استقلال و پرسپولیس با خارجی ها در نیم فصل، جذبِ سخت؛ حفظِ سخت تر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، فصل جابجایی زمستانی در حالی شروع شده که باشگاه های لیگ فزونی سخت به دنبال جذب بازیکنان مدنظر شان هستند و به نوعی رقابتی حساس در خارج زمین چمن فوتبال به وجود آمده است.

جدا از داغی بازار جابجایی و خبرهای ضد و نقیضی که درباره انتقال بعضی بازیکنان سرشناس بین تیم ها به گوش می رسد، مسئله ای که این بازار را تحت الشعاع خود قرار داده، سختگیری وزارت ورزش بابت جذب بازیکن و مربی خارجی در دو باشگاه بزرگ پایتخت است. استقلال و پرسپولیس در حالی با این مانع بزرگ در جابجایی روبه رو شده اند که هرکدام انواع و اقسام بدهی ها را در صورت های اقتصادی شان دارند, بدهی هایی که بعضی از آنها برای سالیان دور است و بعضی هم برای مطالبات فصل جاری.

سرخابی های پایتخت با این وجود به دنبال جذب بازیکنان مورد نیازشان در جابجایی زمستانی هستند اما برای جذب خارجی ها باید طبق دستور وزارت ورزش عمل نمایند و به خودی خود نمی توانند در این خصوص تصمیم گیری و اقدام نمایند. این یعنی استقلال و پرسپولیس برای اضافه کردن بازیکن خارجی باید از وزارت ورزش مجوز دریافت نمایند.

یکی از موارد حائز اهمیت برای وزارت ورزش مبلغ جذب بازیکن است که با توجه به شرایط اقتصادی دو باشگاه باید همخوانی داشته باشد. از سوی دیگر بحث حقوقی و بند هایی است که در قرارداد ها باید لحاظ گردد. این شروط تا حدی کار را سخت نموده که نباید از عدم جذب بازیکن خارجی در این تیم ها خیلی تعجب کرد.

بعضی بازیکنان استقلال روز گذشته (سه شنبه) بابت مسائل اقتصادی در جلسه معارفه فرهاد مجیدی حاضر نشدند و به نوعی به مدیران باشگاه اولتیماتوم دادند و پس از تماس مدیران باشگاه در محل تمرین حضور یافتند. پیش از این نیز مسائل اقتصادی باعث جدایی سرمربی پیروز آبی ها, آندره آ استراماچونی شده بود. این شرایط باعث شده استقلال فعلاً برای جذب بازیکن خارجی ناکام بماند و حتی اخیرأ گفته می گردد مذاکره آنها با یک مهاجم برزیلی نیز به بن بست خورده است.

همین شرایط با توجه به بدهی های باشگاه پرسپولیس به برانکو و کالدرون و دیگر پرونده ها برای این تیم نیز وجود دارد, تاحدی که حتی سرخپوشان برای حفظ کادر فنی خارجی تیمشان با چالش بزرگی روبرو شده اند. به نوعی می توان گفت با شرایط کنونی, کار این باشگاه ها برای جذب نیروی خارجی سخت و برای حفظ آنها سخت تر است. شاید با این شرایط آنها باید سال جاری قید جذب بازیکن خارجی را بزنند و نیازهای شان را از بازار داخلی رفع نمایند, مگر اینکه بازیکنی با شرایط خیلی مناسب, به این باشگاه ها معرفی گردد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3049

به "مسائل استقلال و پرسپولیس با خارجی ها در نیم فصل، جذبِ سخت؛ حفظِ سخت تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل استقلال و پرسپولیس با خارجی ها در نیم فصل، جذبِ سخت؛ حفظِ سخت تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید