مجادله بازیگر و کارگردان سه گانه پیش از ، دعوا سر تفاوت دستمزد است

به گزارش پرسینا بلاگ، ادعای بازیگر و نویسنده سه گانه تحسین شده پیش از مبنی بر فاصله زیاد دستمزد او با بازیگر مرد این فیلم ها با واکنش ریچارد لینکلیتر، کارگردان روبرو شد.

مجادله بازیگر و کارگردان سه گانه پیش از ، دعوا سر تفاوت دستمزد است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندی وایر، ژولی دلپی علاوه بر بازی کردن در فیلم های پیش از طلوع، پیش از غروب و پیش از نیمه شب در نوشتن فیلمنامه هم همکاری نموده و برای دو فیلم اخیر نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. او به تازگی در یک مصاحبه در جشنواره فیلم زوریخ مدعی شد در پیش از طلوع حدود یک دهم همبازی اش ایتن هاوک دستمزد گرفته و در فیلم دوم این مقدار به حدود یک دوم رسیده است.

بازیگر و فیلمساز 49 ساله فرانسوی-آمریکایی در این مصاحبه تصویری گفت: فقط در فیلم سوم بود که گفتم اگر به اندازه همبازی ام دستمزد نگیرم، در فراوری پروژه مشارکت نمی کنم. در واکنش به این ادعای جنجالی و بحث انگیز، کارگردان سه گانه پیش از با تاکید بر لزوم رعایت کردن عدالت در برابری دستمزد میان مردان و زنان در پروژه های سینمایی، بخشی از سخنان دلپی را با دادن اطلاعات تازه به چالش کشید.

لینکلیتر با اشاره به مستقل و کم هزینه بودن فیلم های خود در پاسخ به بازیگر و فیلمساز سرشناس چنین نوشت: در آن پروژه ها هیچ کس دستمزد آنچنانی نگرفت. طلوع و غروب را با بودجه 2.7 میلیون دلاری ساختیم و ایتن هم شخصا دستمزدش را کاهش داد تا در پروژه ها باشد. درباره دستمزدها پشت صحنه با نماینده های بازیگران بحث کردیم و پولی که به ایتن هاوک برای دو فیلم اول دادیم، فقط اندکی بیش از دستمزد ژولی دلپی بود.

در بخش دیگر پاسخ فیلمساز 59 ساله تگزاسی آمده است: بعید می دانم کسی در این پروژه ها اصلا به موضوع بی عدالتی فکر نموده باشد. این را در نظر بگیرید که دلپی سال 1994 تازه داشت صندلی خود را در سینمای آمریکا پیدا می کرد و هاوک یکی از ستاره های بزرگ هالیوود با دستمزدهای کلان بود. اگر ایتن تابستان آن سال تصمیم نمی گرفت از دیگر کارهایش بزند و به وین بیاید، اصلا سه گانه های پیش از به مرحله فراوری نمی رسید.

پیش از طلوع سال 1995 فراوری و دلپی در آن در نقش سلین ظاهر شد؛ دختری جوان که در قطار با جسی آشنا می گردد و آنها با هم تا صبح در خیابان های شهر وین قدم می زنند. سلین و جسی 9 سال بعد در پیش از غروب در پاریس به هم می رسند و یک عصر را با هم می گذرانند. پیش از نیمه شب در تابستان 2013 در یونان روایت می گردد و سال ها از شروع رابطه جسی و سلین می گذرد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1767

به "مجادله بازیگر و کارگردان سه گانه پیش از ، دعوا سر تفاوت دستمزد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجادله بازیگر و کارگردان سه گانه پیش از ، دعوا سر تفاوت دستمزد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید