مایکروسافت باز هم هدف حمله سایبری نهاده شد

به گزارش پرسینا بلاگ، گزارش های منتشر شده اخیر نشان می دهند که شرکت مایکروسافت باز هم هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

مایکروسافت باز هم هدف حمله سایبری نهاده شد

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آنالیز های مایکروسافت بخشی از ابزار پشتیبانی این شرکت از مشتریان، به دست هکر های گروه نوبلیوم افتاده که عامل حملات هکری سولارویندز هم بوده اند. این هکر ها از آسیب پذیری امنیتی یکی از نرم افزار های شرکت سولارویندز برای سرقت اطلاعات مشتریان این شرکت در سراسر دنیا استفاده نموده اند.

مقامات آمریکایی معتقدند که روسیه پشت هک های SolarWinds بوده و قبلاً نوبلیوم را به آژانس اطلاعاتی این کشور مرتبط نموده است.

مایکروسافت افزوده که دسترسی به این ابزار پشتیبانی از مشتریان به وسیله هکر ها محدود بوده، ولی آن ها توانسته اند خدمات مورد استفاده مشتریان را مشاهده نمایند و همین طور از صورت حساب های صادرشده آگاه شوند. هکر ها از اطلاعات مسروقه برای حملات هدفمند به مشتریان مایکروسافت استفاده نموده اند.

مقابله مایکروسافت با حمله سایبری

شرکت مایکروسافت اعلام نموده حملات یادشده را به طور کامل مسدود نموده و به مشتریانی که اطلاعاتشان در معرض افشا قرار گرفته، برای حفاظت از خود اطلاع رسانی نموده است.

ماه گذشته، مایکروسافت کشف کرد که این گروه سایبری یک کارزار پیچیده مبتنی بر ایمیل را با هدف هدف قرار دادن آژانس های دولتی، اتاق های فکر و سازمان های غیر دولتی انجام داده است. روش کار اینگونه بوده که پس از نفوذ به سرویس پستی انبوه استفاده شده به وسیله آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده یا USAID، ایمیل های آلوده را به اهداف خود ارسال کردند.

این کمپین تازه بیشتر روی شرکت های IT متمرکز بوده، اگرچه سازمان های دولتی و NGO ها را هم تا حدودی هدف قرار داده است.

نوبلیوم مانند این فعالیت های قبلی خود، در این سری حملات اخیر بیشتر در پی نهاد هایی بود که در ایالات متحده مستقر هستند. گفته شده حدود 10 درصد از اهداف در انگلستان مستقر هستند، در حالی که تعداد کمتری در آلمان و کانادا حضور دارند.

منبع: خبرنگاران

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7591

به "مایکروسافت باز هم هدف حمله سایبری نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت باز هم هدف حمله سایبری نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید