ماکرون و پوتین 28 مرداد درباره ایران گفت وگو می نمایند

به گزارش پرسینا بلاگ، رؤسای جمهور روسیه و فرانسه قرار است 28 مردادماه در اقامتگاه تابستانی امانوئل ماکرون در فرانسه با یکدیگر در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله ایران و اوکراین گفت وگو نمایند.

ماکرون و پوتین 28 مرداد درباره ایران گفت وگو می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرنگار اخبار روسیه روزنامه اسپانیایی ال پائیس در پیغام توییتری خود به دیدار آینده امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهور فرانسه و روسیه اشاره نمود و نوشت که ایران و اوکراین محور اصلی مذاکرات رهبران دو کشور است.

وی در این پیغام توییتری نوشت: پوتین و ماکرون برای دیدار 19 آگوست (28 مردادماه) در فو دی بگنکان آماده می شوند. رئیس جمهور روسیه با همتای روس خود در اقامتگاه تابستانی وی در بوقمی لی میموزا دیدار خواهند کرد تا در مورد مسئله ایران و تحولات اوکراین با یکدیگر گفت وگو نمایند.

خبرگزاری روسی تاس نیز در این خصوص گزارش کرد که رؤسای جمهور فرانسه و روسیه قرار است 19 آگوست (28 مردادماه) در اقامتگاه تابستانی امانوئل ماکرون با یکدیگر دیدار و گفت وگو نمایند.

رئیس جمهور فرانسه این خبر را روز گذشته (شنبه) در شبکه تلویزیونی بی اف ام اعلام نمود و گفت: من برای نشست با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین آماده می شوم که قرار است در چند هفته آینده در فو دی بگنکان و در تاریخ 19 آگوست برگزار گردد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حدود یکسال پیش علیرغم تأکید آژانس و حتی بسیاری از مقامات آمریکایی بر پایبندی ایران به مفاد برجام، به صورت یکجانبه از این توافق هسته ای خارج شد و تحریم ها و فشارها علیه تهران را با هدف وادار کردن این کشور به مذاکره مجدد با واشنگتن در مورد یک توافق جدید، تشدید کرد.

با اینحال، نه تنها مقامات ایرانی تأکید کردند که به هیچ عنوان وارد مذاکره مجدد با آمریکا نمی شوند، بلکه جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه سال جاری بعد از یک سال صبر برای جبران آثار ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای، اعلام نمود که به دلیل عدم تحقق وعده های کشورهای اروپایی، گام هایی را برای کاهش تعهد به توافق هسته ای برمی دارد. در گام نخست تعهد ایران به سقف ذخایر اورانیوم و آب سنگین تعلیق شد و در گام دوم نیز ایران غنای اورانیوم تولیدی را از 3.67 درصد به 4.5 درصد افزایش داد.

دیگر امضانمایندگان برجام (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در کوشش هستند تا راههایی را برای حفظ این توافق بیابند و روز اول مردادماه، دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام نمود که هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست نشست فوق العاده ششم مرداد کمیسیون مشترک برجام را برعهده خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

م

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 942

به "ماکرون و پوتین 28 مرداد درباره ایران گفت وگو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون و پوتین 28 مرداد درباره ایران گفت وگو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید