لزوم ایجاد موزه سنگ نگاره ها در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی طی دیدار با الله وردی دهقان بر لزوم ایجاد موزه سنگ نگاره ها در شهرستان ورزقان تاکید کرد.

لزوم ایجاد موزه سنگ نگاره ها در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، امروز پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه 99، الله وردی دهقان نماینده منتخب مردم ورزقان با مدیرکل میراث فرهنگی استان دیدار و گفت وگو کرد.

احمد حمزه زاده در این دیدار با اشاره به اهم اقدامات و اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای ارتقا ظرفیت های ورزقان، گفت: در راستای ارتقا ظرفیت های گردشگری ورزقان از مهم ترین اقدامات این اداره کل می توان به طرح مطالعات راستا ارتباطی دو قلعه تاریخی قلعه بابک و قلعه جوشین اشاره کرد که در حال پیگیری است.

او با تاکید به اینکه در این مطالعه بر حفظ ساختار طبیعی منطقه و بهره مندی از ظرفیت های آن تاکید شده است، گفت: در این مطالعه هدف، احیا و برقراری ارتباط بین دو قلعه باستانی است، لذا در این راستا جهت تسهیل دسترسی گردشگران توقف گاه های طبیعی در این راستا تعبیه خواهد شد، همچنین علاوه بر بهره مندی از ظرفیت های بومی و محلی، توسعه و رونق چرخه اقتصادی روستایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حمزه زاده با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ظرفیت های تاریخی ورزقان سنگ نگاره های صده های مختلف است، به لزوم ایجاد موزه سنگ نگاره ها در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود سنگ نگاره های متعدد در استان به ویژه در شهرستان ورزقان، جای خالی موزه ای تخصصی در این حوزه دیده می شود که این اداره کل در تلاش است تا این موزه را پس از مکان یابی مناسب در شهرستان ورزقان ایجاد کند.

الله وردی دهقان، نماینده منتخب مردم ورزقان نیز در این دیدار با اشاره به لزوم ارتقا ظرفیت های گردشگری ورزقان، گفت: طرح توسعه راستا دو قلعه باستانی بابک و جوشین از جمله طرح های مهمی است که در توسعه گردشگری منطقه نقش به سزایی خواهد داشت.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان ورزقان از ظرفیت مس سونگون برخوردار است، لذا در راستای توسعه گردشگری منطقه از این ظرفیت بزرگ بهره خواهیم برد.

دهقان همچنین از طرح ایجاد موزه سنگ نگاره ها در ورزقان حمایت کرد و این امر را اتفاقی مهم در معرفی بیشتر ظرفیت های این شهر تاریخی دانست.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4395

به "لزوم ایجاد موزه سنگ نگاره ها در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایجاد موزه سنگ نگاره ها در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید