قیمت واقعی مرغ در بازار آزاد خبرنگاران

به گزارش پرسینا بلاگ، در حالی که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعتراف به سردرگمی در بازار مرغ نموده، قیمت این کالا در بازار آزاد به کیلویی 33 هزار تومان رسیده است.

قیمت واقعی مرغ در بازار آزاد خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، قیمت مرغ در بازار آزاد به کیلویی 33 هزار تومان رسیده و معلوم نیست از چه راهی به دست فروشندگان رسیده است. نرخ مرغ سبز (بدون آنتی بیوتیک) نیز تا 37 هزار تومان است و قیمت آزاد هم در فروشگاه درج نمی گردد.

اختلاف قیمت بیش از 12هزارتومانی مرغ در بازار آزاد با نرخ دولتی 20 هزار و 400 تومانی باعث ایجاد صف های طولانی برای خرید مرغ در مراکزی شده است که اقدام به توزیع با نرخ مصوب می نمایند بدون آنکه پروتکل های بهداشتی کرونا هم در این مراکز رعایت گردد.

توزیع مرغ به قیمت دولتی در مراکز میادین میوه و تره بار و بعضی مغازه ها انجام و به هر فرد حداکثر سه مرغ با قیمت مصوب داده می گردد. از نکات عجیب در این ارتباط عدم وجود مرغ درسته در بعضی از فروشگاه ها است به طوری که مردم در صورت مراجعه به آنها با جواب نداریم روبرو می شوند. این واحدها قیمت مرغ را 20 هزار و 400 تومان اعلام می نمایند اما مرغی برای عرضه ندارند و در عوض یخچال های آنها مملو از مرغ قطعه بندی است که به صورت ران و سینه به قیمت های آزاد فروخته می گردد.

دولت: نمی دانیم چه خبر است

در چنین احوالی، یدالله صادقی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم درباره شرایط بازار مرغ اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی کوشش های زیادی برای افزایش عرضه مرغ در بازار در حال اجرا دارند؛ در استان های مختلف نیز بازار تحت کنترل است تا معین گردد که چه اتفاقی در این بازار افتاده و باید معین گردد که تقاضای مرغ در بازار خیلی بالا رفته یا اینکه فراوری با نقیصه ای روبرو است.

وی اضافه نمود: ما در وزارت صمت وظیفه نظارت برخرده فروشی ها را داریم و این مسئولیت در سطح عمده فروشی و فراوری بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است؛ آن وزارتخانه نیز از اوائل بهمن ماه برنامه های خوبی برای فراوری داشتند اما درباره اینکه چقدر جوجه ریزی شده و در آینده وارد بازار می گردد باید جوابگو باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: برای تقویت عرضه مرغ در بازار ذخایر مرغ منجمد در ماه های گذشته به عنوان مازاد مصرف از بازار جمع آوری شده است اکنون آزاد می گردد.

صادقی توضیح داد: این مرغ ها به وسیله میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های کارگری و کارمندی و بعضی از واحد های صنفی منتخب به قیمت 15 هزار تومان عرضه می گردد.

لازم به ذکر است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از اینکه چه اتفاقی در بازار مرغ افتاده اظهار بی اطلاعی می نماید و از طرفی می گوید که مسئولیت خرده فروشی ها با وزارت صمت است. بارها از سوی افراد مختلف گفته شده که فروشگاه ها محموله های مرغ را بصورت صوری دریافت نموده و حواله ها را امضا می نمایند اما مرغ سر از جای دیگری درمی آورد. البته بعضی مقامات بلندپایه دولتی هم خبر می دهند که مرغ، روغن و دیگر کالاهای اساسی به وفور در کشور موجود است و مشکل از بی عرضگی سیستم توزیع دولتی است.

همچنین علی اکبر شامانی؛ مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران ممنوعیت صادرات گوشت مرغ را به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه، صادرات گوشت مرغ از 20 اسفند ماه ممنوع شده است.

ممنوعیت صادرات مرغ هرچند در تنظیم بازار موثر است اما اقدامی دیرهنگام و بعد از گرانی این محصول در بازار است. در شرایط کرونا کشورهای مختلف صادرنماینده مواد غذایی این محصولات را با وسواس خاص و در صورت تامین بودن بازار داخلی صادر می نمایند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6723

به "قیمت واقعی مرغ در بازار آزاد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واقعی مرغ در بازار آزاد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید