فراخوان چالش داده کاوی هوشمند به توان شناختی با حمایت معاونت علمی منتشر شد

به گزارش پرسینا بلاگ، داده کاوی هوشمند به توان شناختی چالشی است که برای استفاده از ظرفیت ها در حوزه های دانش علوم شناختی، داده کاوی و پردازش ماشین برگزار می گردد تا شاهد ورودی خلاقانه به حل مسائل بازار باشیم.

فراخوان چالش داده کاوی هوشمند به توان شناختی با حمایت معاونت علمی منتشر شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چالش داده کاوی هوشمند به توان شناختی عنوان فراخوانی است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است تا شاهد بهره مندی از ظرفیت ها درحوزه های دانش علوم شناختی، داده کاوی و پردازش ماشین و ایجاد فرصتی های مناسب برای توسعه و گسترش بازار های دانش بنیان باشیم.

این چالش فرصتی برای متخصصان حوزه پردازش داده و علاقه مندان به علوم شناختی است تا ورودی خلاقانه به حل مسائل بازار داشته باشند که از ترکیب داده های بزرگ، یادگیری ماشین و علوم شناختی حاصل می گردد.

در این چالش به تفسیر شناختی نتایج تحلیل هوشمند دادگان پرداخته می گردد، تا به توان با افزایش کیفیت خدمات و محصولات و ایجاد زمینه های جدید، ارزش مالی آن مورد توجه بخش های مختلف صنعت و جامعه قرار گرفته و به مدد آن به درک بهتری از مسائل اجتماعی مالی، فرهنگی دست یافت.

این چالش که تحت عنوان داده کاوی هوشمند به توان شناختی: معنایابی در داده های ایرانی برگزار می گردد، فصل تازه ای در فعالیت بین رشته ای علوم داده، علوم شناختی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ایجاد می نماید که به اعتقاد کارشناسان ترکیب علوم شناختی و علوم داده در آینده نزدیک به قطب جدیدی از فعالیت در حوزه داده کاوی هوشمند تبدیل می گردد.

در حال حاضر داده های اجتماعی، فرهنگی و مالی روزانه در حال افزایش هستند و در تمام جهان بازار استفاده از آن ها حجم قابل توجهی دارد. بعضی از این داده ها بدون در نظر دریافت شاخصه های شناختی و تنها متکی بر روش ها و الگو های یادگیری ماشین انجام می گردد و یکی از اهداف در این چالش ترکیب این مسائل با علوم شناختی در جهت ارتقاء نتیجه است.

شرکت های دانش بنیان، اساتید و پژوهشگران دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مخترعان و گروه های دانشجویی می توانند در این چالش شرکت نمایند.

طرح های ارائه شده در این چالش باید از شیوه مناسب علمی برخوردار بوده و از جهات مالی وکارآفرینی، راهبردی دانش و فناوری، رجحان نسبت به راه چاره های موجود، نوآوری از منظر متدولوژی یا تعریف مسأله اثر بخش باشد.

علاقه مندان برای شرکت نمایندگان دراین چالش در مرحله پیش رویداد می توانند حداکثر تا تاریخ 25 مهر 98 به وسیله سایت https://hamava.ir/cdm ثبت نام نمایند.

در مرحله پیش رویداد نیم روزه که نخستین روز از آبان ماه در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار خواهد شد، شرکت نمایندگان با اهداف و چگونگی چالش آشنا شده و می توانند مسائل و چالش های خود را با اساتید این حوزه در میان بگذارند و پس از آن شرکت نمایندگان تا 15 آبان 98 فرصت دارند طرح پیشنهادی خود را طبق فرمتی که اعلام می گردد، ارسال نمایند.

به تیم های برگزیده علاوه بر جوایز نقدی، فرصت استفاده از امکانات شتابدهی و جذب سرمایه گذاری داده خواهد شد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1844

به "فراخوان چالش داده کاوی هوشمند به توان شناختی با حمایت معاونت علمی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان چالش داده کاوی هوشمند به توان شناختی با حمایت معاونت علمی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید