طرز تهیه پاستا اسفناج و پارمسان ؛ یک غذای فوری و گیاهی

اگر تصمیم دریافت برای انتخاب غذایی که قرار است درست کنید سخت است یا آن قدر سرتان شلوغ است که وقت کافی برای درست کردن غذای پر زحمت یا وقت گیر ندارید این رسپی به یاری شما می آید و به سادگی برای همواره به یکی از غذاهای محبوب شما تبدیل می گردد. حتی زمانی که می خواهید یک غذای خوب اما ساده بخورید پاستا اسفناج و پارمسان بهترین گزینه است.

طرز تهیه پاستا اسفناج و پارمسان ؛ یک غذای فوری و گیاهی

چه کسی گفته غذاهای خوشمزه حتما دستور پخت پیچیده ای دارند؟ شما می توانید با پنج قلم یک غذای لذیذ بپزید. مواد اولیه آن مثل پاستا با سس گوجه فرنگی در دسترس است و می توانید از هر نوع پاستایی که دوست دارید بهره ببرید. اگر می خواهید به دستور آن مرغ اضافه کنید ولی ورژن گیاهی آن بسیار خوش طعم است؛ اگر هم وگان هستین می توانید این غذا را با به جای کره با روغن گیاهی تهیه کنید و پنیر پارمسان را هم از دستور تهیه آن حذف کنید. گاهی زیبایی در سادگی است، پس نگران شام امشب نباشید.

  • مواد لازم برای تهیه پاستا اسفناج و پارمسان

پاستا 250 گرم

کره کاله خرید آنلاین سه قاشق غذاخوری

سیر دو حبه

اسفناج پنج یا شش پیمانه

پنیر پارمسان کاله خرید آنلاین نصف پیمانه

نمک و فلفل به مقدار لازم

  • طرز تهیه پاستا اسفناج و پارمسان

مرحله اول

یک قابلمه بزرگ را تا نیمه پر از آب کنید و روی شعله زیاد گاز قرار دهید تا جوش بیاید و سپس به آن نمک اضافه کنید.

حالا پاستا را درون آب در حال جوش بریزید تا مغز پخت گردد اما بیرون آن کاملا نرم نشده باشد(آلدانته). سپس پاستا را آبکشی کنید اما نصف آب آن را نگه دارید.

مرحله دوم

همان قابلمه را بردارید و کره را درون آن بریزید تا نرم گردد. سیر را اضافه کنید و یکی، دو دقیقه تفت دهید.

اسفناج و پاستا را اضافه کنید و گاهی آن را هم بزنید تا برگ های اسفناج له شوند. اگر احساس کردید پاستاها در حال خشک شدن هستند کمی آب پاستا به آن اضافه کنید. معمولا یک سوم پیمانه آب پاستا کافی است.

مرحله سوم

یک چهارم پیمانه پنیر پارمسان اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا زمانی که با مواد مخلوط گردد. نمک، فلفل و هر ادویه ای که دوست دارید را هم اضافه کنید و مزه پاستا را بچشید.

مرحله چهارم

پاستا را درون یک ظرف بزرگ بکشید و بقیه پنیر پارمسان را به آن اضافه کنید. این غذا باید بلافاصله سرو گردد. برای تزئین می توانید کمی میوه کاج یا گردوی خرد شده روی مواد بپاشید.

نکاتی درباره اسفناج

میزان فیبر در اسفناج دو برابر سایر سبزیجات است که به هضم غذا یاری می نماید و قند خون را پایین نگه می دارد و با ایجاد حس سیری از زیاد خوردن جلوگیری می نماید. این سبزی غنی از ویتامین های A، C، E، Dو K است که در کنار بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم و آنتی اکسیدان های قوی برای جلوگیری از پوکی استخوان، فشار خون بالا و دریافت رگ ها بسیار مفید است.

فوت و فن آشپزی

  • می توانید به جای پاستا از نودل بهره ببرید.
  • ادویه های آسیاب نشده همیشه عطر و طعم بهتری دارند پس بهتر است که از فلفل آسیاب نشده بهره ببرید.
  • آلدانته به درجه ای از پختن گفته می گردد که نه زیاد نرم است و نه زیاد سفت(شبیه به مرحله ای که می خواهید برنج را آبکشی کنید).
  • پاستا غذایی است که باید بلافاصله بعد از آماده شدن سرو گردد و اگر سرد گردد و دوباره آن را گرم کنید زیاد خوش طعم نخواهد بود.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پاستا اسفناج و پارمسان ؛ یک غذای فوری و گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاستا اسفناج و پارمسان ؛ یک غذای فوری و گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید