ضرورت استاندارد و سالم سازی محیط کار

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با مدیر عامل ایران خودرو دیزل، بر ضرورت استاندارد و سالم بودن محیط کار تاکید کرد.

ضرورت استاندارد و سالم سازی محیط کار

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، معاون روابط کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در این نشست که پس از بازدید و مصاحبه با مدیران و کارگران خطوط تولید برگزار شد، اضافه نمود: بر این اساس باید در راستای سالم سازی محیط کار راستا خود را تغییر داده و اجازه ندهیم سرمایه های ملی اعم از کارگر، کارفرما و تولید به واسطه عدم توجه به استاندار های محیط کار دچار خسارت و آسیب شوند.

وی شرح داد: تحقق جهش تولید با افزایش تولید در گروه های صنعتی ایران خودرو و بهره مندی از ظرفیت های داخلی کشور امکان پذیر می شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد کمی و کیفی تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو دیزل برغم مسائل ارزی و شرایط تحریم اضافه نمود: وزارت کار به عنوان مجری قانون کار و تامین اجتماعی با استفاده از ظرفیت قانون و مقررات از جمله آیین نامه و دستورالعمل ها در جهت رفع مسائل این واحد صنعتی تولیدی و دیگر واحد های نظیر آن به تعهدات خود عمل می کنیم.

شاکرمی اضافه نمود: متاسفانه تفاوت قیمت کارخانه با بازار باعث می شود سود آن به جیب دلالان و سوداگران برود و انتقاد آن متوجه مدیران این گروه صنعتی شود. این موضوع اجحاف در حق مدیران و مسئولین این واحد است در حالی که باید رویکرد مصرف کنندگان در این قضیه تغییر کند.

شاکرمی گفت: با توجه به آمار های دریافتی، این گروه صنعتی فاقد مسائل نیروی کار مانند تعدیل، اخراج، اختلاف های کارگری و مسایل نظیر آن است و با توجه به ارتقا تولید در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل می توان گفت این گروه صنعتی در راستای جهش تولید گام های موثری و بزرگی برداشته است.

پروانه رضایی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در این نشست با تأکید بر توجه خاص به اشتغال کارگری گفت: اداره کار از هیچ تلاشی برای رفع مسائل افراد مشمول قانون سخت و زیان آور دریغ نمی کند و در چهارچوب قانون همه موارد را بررسی و پیگیری می کند.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با وجود همه مسائل، ایران خودرو دیزل 90درصد بازار خودرو کار را به خود اختصاص داده و ظرفیت های داخلی سازی آن رو به افزایش است.

وی اضافه نمود: تولیدات این واحد نسبت به سنوات قبل 3 برابر و نسبت به ابتدای تحریم ها 7 برابر افزایش داشته است.

محمد زالی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو دیزل نیز یادآور شد: این گروه صنعتی بدون اتکا به منابع بانکی توانسته رشد 3 تا 7 برابری در بخش های مختلف تولید ایجاد کند.

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر نیز با تقدیر از حضور مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به حل مسائل موجود گفت: کارگران منطقه اسلامشهر و چاردانگه، چشم امید دارند که در این نشست به همت مسئولین، مسائل شان حل شود و ما نیز آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را داریم.

حاتم شاکرمی، معاون روابط کار به همراه مسعود مرسل پور فرماندار اسلامشهر، پروانه رضایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و ناهید حیدری، مدیرکل مستمری های سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از خطوط تولید این گروه صنعتی با تعدادی از کارگران مصاحبه کردند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5661

به "ضرورت استاندارد و سالم سازی محیط کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استاندارد و سالم سازی محیط کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید