صنعت برق کشور به کمک دانش بنیان ها توسعه می یابد

به گزارش پرسینا بلاگ، دستیار معاون عملی در توسعه زیست بوم نوآوری حوزه انرژی گفت: یکی از محور های نخستین رویداد توسعه فناوری در صنعت برق، حل مسئله پیک سایی است.

صنعت برق کشور به کمک دانش بنیان ها توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زینب حمیدزاده دستیار معاون عملی و فناوری رئیس جمهوری در توسعه زیست بوم نوآوری حوزه انرژی گفت: یکی از محور های نخستین رویداد توسعه فناوری در صنعت برق، حل مسئله پیک سایی است.

دستیار توسعه زیست بوم نوآوری حوزه انرژی در این باره اظهار کرد: برنامه ریزی برگزاری نخستین رویداد توسعه فناوری در صنعت برق بر اساس توافقات صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه وزارت نیرو، به ویژه شرکت توانیر شکل گرفت.

مسئله پیک سایی

وی گفت: شبکه برق کشور، بعضاً در بازه زمانی گرم سال به دلیل افزایش بار مصرف، دچار برخی مسائل می شود، وزارت نیرو و مجموعه توانیر به درستی خواستار این مسئله است که این مشکل با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور حل شود.

تمرکز بر روی مسائل

حمید زاده با اشاره به دیگر ظرفیت های موجود در این همکاری، اضافه نمود: در جلسات متعددی که با مجموعه متولیان وزارت نیرو و توانیر برگزار شد، مقرر شد که این همکاری محدود به مسئله پیک سایی نباشد و شرکت های دانش بنیان و فناور، بر روی تمام نیاز های این بخش بزرگ دولتی متمرکز شوند و برای این نیازها، پاسخ های فناورانه ارائه دهند.

عقد تفاهم نامه

دستیار توسعه زیست بوم نوآوری حوزه انرژی در ادامه بیان داشت: بر اساس این سوابق کاری و اشتراکات، یک تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نیرو، منعقد شد و دو طرف متعهد شدند تا با استفاده از پتانسیل شرکت های دانش بنیان و فناور و ظرفیت بخش خصوصی در زمینه صنعت برق کشور یک تحول فناورانه ایجاد کنند.

حمید زاده، اضافه نمود: نخستین رویداد صنعت برق کشور ماحصل این تلاش ها است و در آن از شرکت های دانش بنیان، شرکت های فناور، محققان، .. دعوت شده است تا با حضور در این رویداد، توانمندی های خود را عرضه کنند.

پاسخ فناورانه

وی در تشریح بخش های مختلف نخستین رویداد توسعه فناوری در صنعت برق، بیان کرد: رویداد نخست توسعه فناوری در صنعت برق با هدف پاسخگویی به نیاز های فناورانه صنعت برق کشور با استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار می شود. ایجاد همکاری تجاری بین این شرکت ها و مجموعه های بزرگ صنعتی حوزه برق، یکی دیگر از اهداف محوری این رویداد است.

به گفته حمید زاده، هدف اصلی این رویداد عقد قرارداد و ایجاد همکاری بین شرکت های دانش بنیان و فناور و مجموعه شرکت های دولتی وزارت نیرو است تا با کمک فناوری داخلی، بتوان برای نیاز های موجود پاسخ های درخور و مناسب فراهم کرد.

گردهم آیی 2 روزه

دستیار توسعه زیست بوم نوآوری حوزه انرژی، اضافه نمود: در این گردهم آیی 2 روزه که در تاریخ 5 و 6 اسفند ماه 1398 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود، بخشی از نیازمندی های صنعت برق کشور در حوزه های تولید، انتقال و توزیع معرفی خواهند شد.

بخش های اصلی رویداد

نمایشگاه نیازمندی های صنعت برق و توانمندی های شرکت های دانش بنیان و نشست های معرفی نیاز های فناورانه صنعت برق و جلسات حاشیه ای B2B از جمله بخش های اصلی این رویداد محسوب می شوند.

همچنین نشست های مذاکره تجاری با هدف همکاری های فناورانه و نشست های انتقال تجربه بین شرکت های دانش بنیان نیز از جمله دیگر بخش های پیش بینی شده در این رویداد محسوب می شوند.

برای تسهیل همکاری های فناورانه بین شرکت های دانش بنیان و شرکت های بزرگ فعال در حوزه نیرو، بسته های حمایت مالی نیز در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت توسعه زیست بوم نوآوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3394

به "صنعت برق کشور به کمک دانش بنیان ها توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت برق کشور به کمک دانش بنیان ها توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید