صادرات مرغ منجمد در کردستان به 200 تن رسید

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل پشتیبانی اموردام کردستان گفت: صادرات مرغ منجمد فراوری شده در این استان به خارج از کشور در یک ماه گذشته سال 99 به 200 تن رسید.

صادرات مرغ منجمد در کردستان به 200 تن رسید

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد معاونی اظهارکرد: هم اکنون 2 کشتارگاه کردستان در دهگلان و بانه نسبت به فراوری و صادرات مرغ به خارج از کشور اقدام نموده اند که این مقدار با اخذ مجوزهای قانونی به خارج صادر شده است.

وی افزود: 100 تن دیگر از محصولات این کشتارگاه ها نیز در حال اخذ مجوزهای قانونی برای صادرات است، این اداره کل به عنوان بخشی از سازمان جهادکشاورزی کوشش خود را برای تسهیل راستا صادرات این محصول به کار گرفته است.

معاونی بیان نمود: محموله های مرغ منجمد صادراتی این استان پس از سیر مراحل قانونی و بهداشتی به وسیله مرز باشماق مریوان به کشور عراق حمل می گردد.

وی افزود: به علت کاهش تفاضای مصرف شاهد کاهش قیمت مرغ در کشور هستیم، صادرات این محصول به کشورهای همجوار از جمله عراق و منطقه اقلیم کردستان می تواند نقش قابل توجهی در جلوگیری از کاهش فراوری داخلی و پیشگیری از ضر فراوریکنندگان داشته باشد.

هم اکنون 766 مرغداری در این استان مجوز دارند که 742 واحد از این تعداد مرغداری گوشتی، 8 واحد فراوری مرغ تخم گذار و 16 واحد نیز فراوری مرغ مادرگوشتی هستند.

همه ساله از این استان در قالب محموله های مختلف انواع دام و طیور زنده، فرآورده های خام دامی، ماهی خوراکی و خوراک دام و آبزیان با نظارت دامپزشکی به کشورهای مختلف دنیا صادر می گردد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4343

به "صادرات مرغ منجمد در کردستان به 200 تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات مرغ منجمد در کردستان به 200 تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید