شب عید با پایتخت

به گزارش پرسینا بلاگ، از سال گذشته قاتل سریالی یا همان کرونای معروف در کل جهان ویراژ می دهد و بدون این که پولدار بشناسد یا فقیر، چهره بشناسد یا غیرچهره و... به سراغ آدم های مختلف رفته و همچنان هم به ویراژهای خودش ادامه داده است.

شب عید با پایتخت

این قاتل سریالی در همه بخش های زندگی عواقب منفی اش را به جا گذاشته است، حتی روی فراوری و ساخت آثار نمایشی و غیرنمایشی هم تاثیر داشته و گاهی منجر به توقف های میاندوره ای در فراوری آثار سازندگان شده است.

گروه سازنده پایتخت 6 هم از این اتفاق مستثنا نبودند و هنگام فراوری این اثر برای نوروز 99 با کرونا دست و پنجه نرم می کردند و همین موضوع باعث شد نتوانند فراوری این فصل از سریال پایتخت را به سرانجام برسانند و سریال بدون سرانجام بندی تمام شد.

این اتفاق به دلخوری بینندگان تلویزیون منجر شد و همه دوست داشتند سرانجام سریال پایتخت را به تماشا بنشینند.

در طول امسال، مرتب خبرهایی مبنی بر فراوری سرانجام پایتخت6 شنیده می شد اما به تحقق نمی پیوست.

تا این که طلسم این ماجرا شکسته شد و عوامل سازنده سریال تصمیم گرفتند دو قسمت سرانجامی این سریال را بسازند تا مردم سال تحویل و نوروز1400 را با طعم پایتخت شروع نمایند.

آنها مثل همواره با انرژی کارشان را شروع کردند تا با یک سرانجام بندی جذاب، هم مردم را سرگرم نمایند و هم مثل همواره به موضوعات اجتماعی تلنگر بزنند.

در واقع گروه سازنده این سریال می خواهند این فصل جدید از پایتخت را برای قبل از نوروز آماده نمایند تا به این واسطه لبخند را به لب مخاطبان شبکه یک بیاورند. به همین دلیل با الهام غفوری، تهیه نماینده مجموعه پایتخت به صحبت نشستیم تا از جزئیات این اثر بگوید.

اتفاقات جالب

سیروس مقدم مثل همواره سکانداری سریال پایتخت را به عهده دارد و کوشش می نماید مردم با تماشای جمع بندی فصل ششم این سریال هم حسابی غافلگیر شوند و هم این که برایشان جذاب باشد.

در واقع، او در هر قسمت از این مجموعه نه تنها به مفاهیمی همچون خانواده و حمایت از همدیگر تاکید دارد، بلکه کوشش می نماید فضاهای بکر و جذاب ایران را به تصویر بکشد و مردم را با یک قصه شیرین و جذاب نه تنها سرگرم کند، بلکه آنها با تماشای این مجموعه هم به مفاهیم این سریال فکر نمایند.

این کارگردان همراه گروهش در این سریال نشان می دهند چطور همبستگی بین اعضای خانواده باعث می شود مسائل را پشت سر بگذارند.

الهام غفوری در این باره اعلام می نماید: گروه سازنده سریال پایتخت در طول امسال درصدد بوده بخش سرانجام بندی سریال را بسازد، حتی مدتی هم به خاطر کرونا صبوری کرد تا ویروس کرونا کمرنگ شود یا از بین برود و از آنجا که این اتفاق نیفتاد به همین دلیل گروه تصمیم گرفت به یک داستان خوب برای جمع بندی سریال برسد تا فینال فصل ششم از سریال پایتخت مردم را سرگرم کند و این فصل از سریال هم با اتفاقات جالب به سرانجام برسد. البته مردم هم درخواست داشتند جمع بندی این فصل از سریال پایتخت را به تماشا بنشینند و از سوی دیگر ما هم به عنوان سازنده موظف بودیم سرانجام سریال را فراوری کنیم. به همین دلیل دست به کار شدیم تا بخش سرانجامی را جلوی دوربین ببریم.

چه خبر از زمان پخش؟

شبکه یک سیما از چندی پیش اعلام نموده فصل سوم نون. خ قرار است ایام نوروز روانه آنتن شبکه یک شود. حال برای بعضی از مخاطبان این علامت سوال شکل گرفته که پس چه زمانی دو قسمت سرانجامی سریال پایتخت 6 پخش می شود.

خبرها حاکی از آن است که قرار شده دوشب سرانجامی سال 99 این دو قسمت پخش شود و از اول نوروز سریال نون. خ روی آنتن برود. در واقع سازندگان سریال پایتخت درصدد هستند که مردم سبزی پلو و ماهی شب عیدشان را با طعم پایتختی ها میل نمایند و به سراغ سال 1400 بروند که اتفاقات خوب برایشان پیش بیاید.

مازندران؛ میزبان جمع بندی پایتختی ها

یکی از امتیازات سریال پایتخت که باعث شده بیشتر میان مردم دیده شود، تهران گریزی اش بود. در واقع سازندگان سریال پایتخت فقط به سراغ تهران نرفتند و بیشتر صحنه های این سریال در شمال و جنوب ایران ضبط شده و مخاطبان با زیبایی های این بخش ها از ایران هم به واسطه سریال پایتخت آشنا شدند.

در واقع هدف سیروس مقدم نشان دادن زیبایی های ایران بوده است؛ به همین دلیل سراغ شهرهای دیگر هم رفته است.

نکته قابل تامل این که سرانجام بندی فصل ششم از سریال پایتخت در استان مازندران ضبط می شود و گروه در این استان مستقر است و طبق گفته تهیه نماینده گروه، زمان تصویربرداری دو قسمت سرانجامی این مجموعه حدود یک ماه زمان می برد و گروه در شهرهای استان مازندران مشغول ضبط است.

قصه را کی می نویسد؟

مثل همواره طراح، سرپرست فیلمنامه، مشاور کارگردان و بازیگردان سریال پایتخت، محسن تنابنده است که در سریال هم همان نقش نقی معمولی را بازی می نماید.

نقی مثل دیگر قسمت ها درگیر ماجراهایی در فصل ششم از پایتخت شد. مخاطبان در ابتدا او را در نقش راننده نماینده مجلس دیدند که حرف های سیاسی هم می زند اما بعد از مدتی از شغل اش فاصله می گیرد. حالا باید به انتظار بنشینیم که در دو قسمت سرانجامی این فصل از سریال پایتخت چه اتفاقاتی برای نقی می افتد.

نکته قابل تامل این است که برای نگارش سریال فصل ششم پایتخت، آرش عباسی برای نویسندگی یاری نموده بود که حالا برای دو فصل به جامانده محسن تنابنده به سراغ برادرش محمد تنابنده رفته و او به سرپرستی محسن تنابنده جمع بندی این فصل را به نگارش درآورده است. حال باید ببینیم این دو برادر برای این بخش از سریال چه نموده اند.

شنیده ها می گوید که گروه نویسندگی برای نگارش فینال این فصل از سریال چند ماه وقت گذاشته تا به یک سرانجام بندی درست برسد و قصه برای مخاطبان جذابیت لازم را داشته باشد.

همچنین تغییراتی در داستان داده شده تا برای مخاطبان جذاب باشد. البته تعداد شخصیت ها کم نشده اند و شخصیت های اصلی سریال حضور دارند.

همچنین درباره این که آیا پایتخت7 هم ساخته می شود یا نه در حال حاضر خبری نیست و معاونت سیما باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد فصل هفتم سریال را هم بسازد یا نه.

آنچه در پایتخت 6 دیدیم

نزدیک یک سال از پخش فصل 6 این سریال محبوب گذشته است و بسیاری از خاطر بردند که قصه پایتختی ها به کجا رسیده بود و ماجرای این شخصیت ها قرار است از چه مقطعی پیگیری شود.

طبق آنچه دیدیم هر یک از آدم های این قصه در سری ششم ماجراهایی را از سرگذراندند و طبق گفته سازندگان این سریال قرار است سرنوشت بهتاش، ارسطو و دیگر شخصیت ها در این دو قسمت سرانجامی معین شود.

در اینجا نگاهی به اتفاقات اصلی چند شخصیت محوری سریال انداخته ایم:

بابا پنجعلی: قصه پایتخت 6 از جایی شروع شد که باباپنجعلی به رحمت خدا رفته است و جسدش برای آزمایش های پزشکی به دانشگاه سپرده شده است. هر چند شخصیت پدربزرگ دیگر در این فصل حضور فیزیکی نداشت اما همچنان سرنوشت او دستمایه طنزهای کلامی میان شخصیت ها قرار می گرفت.

ارسطو: به خاطر جرایم اقتصادی مدتی را در زندان سپری نموده است و قسمت اول این فصل از حبس بیرون آمد. او که رابطه اش با نقی شکرآب شده، بی پشتوانه و دست تنگ به دنبال راهی برای امرار معاش می شود و در این راستا ناخواسته با پیشنهاد شخصی به نام کاووس، در کار جابه جایی مواد مخدر می افتد و دردسرهایی برای خانواده ایجاد می نماید.

بهبود: در فصل 5 سریال گفته می شود بهبود در آفریقا فوت شده است. او در این فصل به سریال بازگشت و این بازگشت غیرمنتظره کاسه و کوزه خانواده را حسابی به هم ریخت. ضمن این که بهبود به بیماری سندرم دست بی قرار مبتلا شده است و همین باعث ایجاد مسائل و لحظات کمدی برای همه می شود.

هما: در این فصل از سریال هما همچنان همان زن عاقل خانواده است که همواره سعی در هدایت دیگران دارد. او به دنبال علاقه اش می رود و گوینده اخبار می شود که این خود ماجراهای کمدی را رقم می زند. در این فصل هم با وجود علاقه ای که میان او و نقی هست، این زن و شوهر سر ماجراهای مختلف با یکدیگر اختلاف نظر و کل کل دارند.

نقی: در این فصل راننده شخصی نماینده مجلس شورای اسلامی شده و حسابی هم جوگیر است. با خودش سلاح اسباب بازی و نانچیکو حمل می نماید و به صورت اغراق شده سعی در محافظت از آقای نماینده دارد و در این راستا دردسرهایی درست می نماید تا بالاخره از کار بیکار می شود و... .

رحمت: با درگذشت بهبود، از میانه های همین فصل5 ماجرای دلدادگی رحمت و فهیمه و ازدواج آنان مطرح می شود. او حالا وضع اقتصادی خوبی دارد و آرایشگاهی برای خود دست و پا نموده و در تدارک عروسی است. اما با حضور مجدد بهبود در قصه، راستا زندگی اش تغییر و در آخر با شخص دیگری ازدواج می نماید.

فهیمه: خواهر نقی در ابتدای این فصل به فکر راضی کردن فرزندانش برای ازدواج با رحمت است. او به یاری رحمت آرایشگاه راه اندازی نموده، تغییرات ظاهری داشته و حسابی به سر و وضع خود می رسد تا این که خبر می آید بهبود در راه است و زندگی فهیمه باید به حالت قبل بازشود. او کوشش می نماید تمام ماجراهای این چندسال را از بهبود مخفی کند.

بهتاش: او که در فصل پیش بیکار و بی مسؤولیت معرفی شده بود، در این فصل وارد فوتبال حرفه ای شده و وضع اقتصادی نسبتا خوبی دارد. بهتاش لقب پتر چک ایران را گرفته و در تیم فوتبال نساجی مازندران دروازه بان سوم است. البته شانس به او رو می آورد در مقابل پرسپولیس بازی می نماید و به این طریق راستاش برای بستن یک قراردارد خارجی باز می شود. ارسطو هم در این راه بهتاش را همراهی می نماید و... .

فاطمه عودباشی - نوشین مجلسی / رسانه روزنامه خبرنگاران

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6556

به "شب عید با پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب عید با پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید