سومین همایش یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان برگزار گردید

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: برگزاری همایش و مانورهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در شهرستان ها باعث می گردد تا مسئولین شهری نگاه جدیدی به میراث فرهنگی و حفاظت از آن داشته باشند.

سومین همایش یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ظهر امروز 23 مردادماه، با حضور در جمع حافظان میراث فرهنگی استان در محل فرمانداری شهرستان سمیرم، مطرح نمود: هم اکنون مطالبه مردم از دولت و بخصوص سازمان میراث فرهنگی، حفاظت از تمامی آثار و ارزش های تاریخی، حتی در دورترین نقاط استان ها و مخصوصاً استان اصفهان هست که این نکته، مأموریت یگان حفاظت را بسیار حساس تر می نماید.

او تأکید کرد: جرائم مربوط به میراث فرهنگی بسیار متفاوت تر و پیچیده تر از گذشته هست و این امر باعث می گردد تا حافظان میراث فرهنگی، همواره خود را آماده و به روز نگه دارند، تا بتوانند با این تهدیدات به موقع مقابله کنند.

الله کمک در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: چنانچه اثر تاریخی با تخریب روبرو گردد، درواقع هویت یک منطقه از بین رفته و این هویت تاریخی دیگر نمی تواند بازسازی گردد و چنانچه بازسازی هم گردد دیگر آن ماهیت تاریخی خود را ازدست داده است. لذا می طلبد تا یگان حفاظت میراث فرهنگی در انجام مأموریت های خود با هماهنگی تمام دستگاه های ذی ربط و استفاده از حساسیت های مردمی جهت مقابله با این چنین تهدیدات همواره آماده باشد.

او همچنین گفت: درگذشته مأموریت یگان حفاظت فقط حفاظت از بناهای تاریخی بود، ولی امروز مأموریت های مهم دیگری نیز به این یگان واگذارشده که شامل جلوگیری و مقابله با قاچاق صنایع دستی و همچنین تأمین امنیت سایت های گردشگری هست و این امر حوزه فعالیت این یگان را بسیار وسیع تر و پیچیده تر می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به این که برگزاری این چنین همایش ها و گردهمایی ها، ابتکار خلاقانه ای بود که توسط فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان انجام گرفت، مطرح نمود: امید می رود تا با برگزاری این چنین همایش ها، نشست ها و مانورهای آموزشی، حافظان میراث فرهنگی این مرزوبوم مثل گذشته و در تمام زمینه های مأموریت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

سومین همایش یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان در تاریخ 23 و 24 مردادماه در این شهرستان برگزار می گردد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1110

به "سومین همایش یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین همایش یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید