سرشماری 2020 شکست دیگری برای ترامپ در سیاست داخلی

به گزارش پرسینا بلاگ، گروه دنیا، با انصراف رئیس جمهوری امریکا از گنجانده شدن پرسشی در سرشماری 2020 امریکا که جویای تابعیت افراد می شد، شکست دیگری در کارنامه سیاست داخلی دونالد ترامپ به ثبت رسید. دیوان عالی امریکا پیش تر ثبت چنین پرسشی را که از دهه 1950 از فرم های سرشماری حذف شده بود، باعث اختلال در این کار عنوان نموده بود.

سرشماری 2020 شکست دیگری برای ترامپ در سیاست داخلی

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، فرمان جدید ترامپ پس از آن صادر شد که دیوان عالی امریکا هفته پیش مخالفت صریح خود را با درج پرسشی در سرشماری سال 2020 امریکا که از پرسش شوندگان می خواست تابعیت خود را معین نمایند، اعلام و تأکید کرد، ممکن است مهاجران و غیر شهروندان با دیدن این پرسش، از شرکت در سرشماری بترسند و به این ترتیب آمار دقیقی از وضعیت امریکا به دست نیاید. اواسط هفته گذشته، دونالد ترامپ در پی این مخالفت صریح گفت، بزودی راه دیگری را انتخاب خواهم کرد. او پنجشنبه راه جدید خود را گفت و در فرمانی جدید مدعی شد: به این ترتیب خواهیم توانست سرشماری دقیقی از شمار نفوسی که در امریکا به سر می برند، اعم از شهروند، غیر شهروند و خارجی های غیر قانونی به دست آوریم.

هرچند ترامپ معتقد است فرمان جدید او راه جدیدی است، اما واقعیت آن است که هیچ تفاوتی در راهکارهای این فرمان با آنچه که پیشتر بوده، دیده نمی گردد. اما چرا ترامپ اصرار می ورزد که فرمان جدید او یک فرمان خارق العاده است؟ پیتر باوز، تحلیلگر سایت شبکه خبری بی بی سی پاسخ این سؤال را خیلی ساده می داند و می گوید: هیچ کس نمی خواهد براحتی شکست را بپذیرد. او شرح می دهد:در انتخابات میاندوره ای سال گذشته یکی از مباحثی که بسیار جنجال برانگیز شد، این بود که پرسش درباره مسأله شهروندی و تابعیت افراد ممکن است باعث شکاف در جامعه گردد. اما برای دونالد ترامپ که مسأله مهاجران غیرقانونی را شعار انتخاباتی خود نموده بود، جای دادن چنین سؤالی در سرشماری یک پیروزی محسوب می شد. اما درخواست او و مخالفت ها با آن، می توانست باعث تأخیر در سرشماری که هر 10سال یک بار صورت می گیرد، گردد. بنابراین ترامپ که مثل هر کسی نمی خواهد براحتی شکست را پذیرا گردد، طرح دوم خود را یک طرح بسیار دقیق برای شمارش تعداد غیر شهروندان امریکا خواند و مدعی شد، به این ترتیب و با تدابیری که او اندیشیده، مسئولان مو را از ماست خواهند کشید تا بتوانند آمار و اطلاعات دقیقی از شمار این افراد داشته باشند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 828

به "سرشماری 2020 شکست دیگری برای ترامپ در سیاست داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرشماری 2020 شکست دیگری برای ترامپ در سیاست داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید