رنجبرزاده: عدالت مالیاتی با الکترونیکی شدن جریان های پولی محقق می گردد ، رقم فرار مالیاتی دقیق نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: میزان درآمدها باید شفاف گردد تا مقدار واقعی اقتصادیات بدست بیاید. باید تمامی جریان های پولی، اقتصادی به صورت شفاف قابل رصد باشد.

رنجبرزاده: عدالت مالیاتی با الکترونیکی شدن جریان های پولی محقق می گردد ، رقم فرار مالیاتی دقیق نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، پس از اعمال تحریم های نفتی و کاهش فروش نفت، دولت با کسری بودجه 140 هزار میلیارد تومانی روبرو شده است. در این بین کارشناسان معقتدند جدی ترین گزینه برای جبران کسری بودجه، جلوگیری از فرار اقتصادیاتی مشاغل پردرآمد است. آمارها حاکی از آن است که میزان فرار اقتصادیاتی مشاغلی مانند پزشکان، وکلا، طلافروشان و مابقی اصناف حدود 70 هزار میلیارد تومان بوده که میتواند بخش قابل توجهی از کسری بودجه را تامین کند.

در این راستا اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت شفافیت درآمد ها گفت: هر چقدر درآمدهای بخش خصوصی و دولتی و مشاغل و فردی که موظف است اقتصادیات بدهد، شفاف تر شود اخذ اقتصادیات نیز راحت تر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این یک ضرورت و نگاه حتمی و قطعی است و به هر میزان دقت و پیگیری و برنامه ریزی دقیقی در بحث اقتصادیات انجام شود به همان میزان سطح و کیفیت زندگی مردم و رفاه و آسایش انها افزایش می ­یابد و وابستگی­ هایمان به نفت کم می شود. این اتفاق باید رخ دهد تا عدالت اقتصادیاتی برقرار شود.

رنجبرزاده همچنین گفت: درباره رقم فرار اقتصادیاتی اعداد و ارقام متفاوت است و عدد دقیقی موجود نیست اما قطعا برای جلوگیری از آن باید بانک مرکزی و دولت همکاری بیشتری با سازمان امور اقتصادیاتی بنمایند.

در فضای غیرشفاف، مشاغل مختلف کم اظهاری می نمایند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قطعا وقتی فضا غیرشفاف باشد، افراد میزان درآمد واقعی خود را اظهار نمی نمایند و شواهد می گوید که در حال حاضر میزان واقعی اقتصادیات های اخذ شده با مقداری که باید اخذ شود خیلی فاصله دارد.

وی تاکید نمود: اخذ اقتصادیات واقعی و عادلانه به شفافیت فرآیند اخذ اقتصادیات برمی شود. میزان درآمدها باید شفاف شود تا مقدار واقعی اقتصادیات بدست بیاید. باید تمامی جریان های پولی، اقتصادی و همه اینها به صورت شفاف قابل رصد باشد و با سیستم های الکترونیکی این کار شدنی است.

رنجبرزاده در انتها اشاره نمود: در بحث اخذ اقتصادیات قانون برای همه است. اینکه می گوییم اقتصادیات بدهید نه اینکه فقط یک قشر خاص بخواهد اقتصادیات بدهد. آن فرد یا شاغلی که به صورت پنهان جایی کار می نماید و میلیاردی هم درآمد دارد باید اقتصادیاتش را بدهد و آن کسی هم که درآمدش اظهر من الشمس است هم باید اقتصادیات بدهد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1720

به "رنجبرزاده: عدالت مالیاتی با الکترونیکی شدن جریان های پولی محقق می گردد ، رقم فرار مالیاتی دقیق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنجبرزاده: عدالت مالیاتی با الکترونیکی شدن جریان های پولی محقق می گردد ، رقم فرار مالیاتی دقیق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید